12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    MacSjon

Mail verstuurd vanaf verkeerde account

In Mail heb ik twee accounts staan, die van mij en die van mijn vriendin. Nu gebeurt het de laatste tijd alleen erg vaak dat ik per ongeluk mail verstuur vanaf de verkeerde account. Eerst dacht ik dat het aan mij lag doordat ik niet goed oplette als ik een nieuwe mail aan maakte.

Nu heb ik er de laatste tijd erg goed op gelet dat ik echt vanaf de juiste account mijn mail verstuur en toch ontvangen mensen mijn mail vanaf het mail adres van mijn vriendin. Doe ik nu iets verkeerd of heb ik op de een of andere manier mijn instellingen verkeerd staan?

Zelf al het probleem proberen op te lossen door alle accounts te verwijderen en er opnieuw op te zetten maar dit heeft niet mogen baten.

Ik draai op Snowleopard en de mail accounts zijn beide IMAP van Google.

Bijdrager
    MCNONAMUS

Ik denk vrijwel zeker dat je nu voor beide adressen de zelfde smtp server gebruikt!

Pas je account aan, zorg ervoor dat alleen die smtp server bij dat account hoort…

EDIT: bericht aangepast ter verduidelijking.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Niet echt logisch om het op deze manier in te richten. Je moet het zelf weten maar ik zou eerder voor twee accounts op je Mac kiezen ipv twee accounts in je mail. Dat geeft ontzettend veel mogelijkheden!

Serieus, waarom zou je het niet doen? Je kan zelfs alle mappen vrijstellen en mediabibliotheken delen met elkaar..

Bijdrager
    nookie

Mail -> Voorkeuren -> Nieuw -> Verstuur nieuwe post via:

Ik denk dat je het daar moet zoeken.

Bijdrager
    MCNONAMUS

Dr. M leg eens uit wat jij bedoelt?

Ik heb meerdere accounts, maar gebruik ik bv de smtp server van Account A, dan lijkt het verzonden te zijn met B.

Bijdrager
    Thoomas
    nookie op 09 augustus 2010

Mail -> Voorkeuren -> Nieuw -> Verstuur nieuwe post via:
    Ik denk dat je het daar moet zoeken.

Maar dan krijgen we morgen hetzelfde topic, alleen dan van zijn vriendin. Bij jouw oplossing verschuif je het probleem alleen maar.

Zoals MCNONAMUS aangeeft, moet je kijken bij Mail -> Voorkeuren -> Accounts -> -betreffende account- -> Accountinformatie -> Server uitgaande post -> Wijzig SMTP-serverlijst -> Klik op het “+”-je -> Servernaam van al bestaande server overnemen (en als beschrijving bijvoorbeeld je eigen naam) -> Geavanceerd -> Hier je eigen gebruikersnaam (= e-mailadres) en wachtwoord invullen -> OK.

Nu kies je onder Server uitgaande post de juiste server (de server die je dus net hebt aangemaakt), en dit sla je op. Nu hoort als het goed is het probleem verholpen te zijn.

Bijdrager
    MCNONAMUS

Dr. M leg eens uit wat jij bedoelt? Dat elk mail adres aan slechts één gebruiker gekoppeld is?
    Waarom, dan moet je steeds schakelen tussen deze accounts, hoe weet je of er mail is?

Ik heb meerdere accounts onder 1 MAC account, maar gebruik ik b.v. de smtp server van Account A, dan lijkt het verzonden te zijn met B.

De TS geeft n.l. aan dat ondanks dat hij adres A selecteert, de mail verkeerd verzonden wordt.

Daarom denk ik dat hij een vinkje heeft vergeten te zetten bij Mail – voorkeuren – accounts – accountinfo – gebruik alleen deze smtp server (helemaal rechts onderin)

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ik moet er niet aan denken om in één mailproframma voor twee accounts (verschillende personen) te onderhouden. Begrijp me niet verkeerd.. Ik heb er zelf drie in één mailproframma maar mijn vriendin heeft gewoon haar eigen Mac account met daarbij haar eigen inboxen en voorkeuren etc.

Dat bedoel ik dus.

Bijdrager
    MacSjon

Tnx allemaal voor het meedenken! Ik dacht al dat ik gek werd, nu nog ff afwachten of het juiste antwoord er tussen staat;-)

MCNONAMUS op 09 augustus 2010

Daarom denk ik dat hij een vinkje heeft vergeten te zetten bij Mail – voorkeuren – accounts – accountinfo – gebruik alleen deze smtp server (helemaal rechts onderin)

Dit maar eens proberen om te zien of het de oplossing bied.

Twee accounts op een Mac vind ik geen handige oplossing, maar ieder heeft zo zijn eigen ideeën over hoe hij/zij de computer gebruikt

Bijdrager
    michelvdb

Twee account zijn een minimum. De initiële beheerder die het systeem installeert en zijn gewone account als niet-beheerder voor zijn dagdagelijkse bezigheden.

Bijdrager
    MacSjon
    MCNONAMUS op 09 augustus 2010

Nog even terug komen om mijn dank uit te spreken over het harde meedenken. Bovenstaande heeft volgens mij het probleem opgelost. Tot op heden geen fout mail adres meer gebruikt voor het versturen.TNX!

Bijdrager
    MacVraag

Ook al is deze post een tijdje geleden geopend. Had ik er ook nog een vraag over.. Het is me ten eerste helemaal gelukt met jullie reacties om hetzelfde probleem te verwerken, maar nou vroeg ik me af of de mails die ik verzonden heb (vanaf de verkeerde account dus) in dat account worden opgeslagen. Dus werden mailtjes die jij verstuurde in de account van je vriendin opgeslagen onder verzonden, of niet?

Ik heb namelijk de telefoon van een vriendinnetje over genomen en ben aan het mailen over een verrassing voor haar en zou het heel stom vinden als het zou uitkomen dat ze alles heeft kunnen meelezen door in haar verzonden mail te kijken.. Doordat het een verrassing is kan ik het niet aan haar vragen.

Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel?

Alvast bedankt!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.