4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    ZZP=er

Mail versturen werkt niet

Opeens werkt het versturen van mijn mails niet meer.
    De instellingen staan goed volgens Apple support en ook volgens mijn provider.
    Zij geven elkaar de schuld.
    Ik kan met de e-mail account wel versturen via mijn iphone en vis de webmail??
    Wat mij opvalt is dat het wachtwoord bij de SMTP niet vastgehouden wordt en dat de uitgaande server steeds op offlline springt?

Heb al veel gelezen en geprobeerd. Hoop dat iemand de echte oplossing weet.

Bijdrager
    piebas

Heb je een upgrade gedaan?

Ik hoor dit vaker, probeer het account eens aan te maken onder een andere (nieuwe) gebruiker.
    Als dat werkt is meestal de oplossing het account opnieuw toevoegen in mail.
    LET OP: als je het huidige account verwijderd loop je het risico de berichten die lokaal op de Mac staan kwijt te raken, doe dit dus alleen als je zeker weet dat je een back-up hebt en weet wat je doet.

Bijdrager
    GauloisesNL

Hier hetzelfde probleem, van de een op de andere dag de uitgaande server op offline.
    Een nieuw gebruikers account aangemaakt op de mac en de mail geheel opnieuw ingesteld, helaas zonder resultaat.
    Als noodoplossing Outlook geïnstalleerd met exact dezelfde instellingen en deze werkt probleemloos, alleen zou ik liever met Apple-mail blijven/willen werken.
    Op 3 andere Mac’s exact hetzelfde mail account ingesteld en bij die geen probleem?
    Vooralsnog geen oplossing gevonden.

Bijdrager
    ZZP=er

Ja herkenbaar. Heb geprobeerd bij Outlook te bestellen, maar dat moet met creditcard, bij een te klein bedrag. Dat heb ik niet zakelijk en wil ik niet.
    Heb nu dan als noodoplossing Sparrow geïnstalleerd als mailprogramma en dat werkt goed en gratis, ook met meerdere accounts.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.