13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Djordo

Mail versturen Telenet.be

Hallo allemaal

Ik probeer al enige tijd mails te versturen op een draadloos netwerk van Telenet.be. Alles geprobeerd met smtp servers, poorten enz. Krijg het niet voor elkaar. Het gaat hier dus om mail versturen vanuit eigen mailadressen. Inkomend gaat prima maar uitgaand werk dus niet.

Iemand enig idee wat de juiste instellingen zijn voor de standaard mail app in OSX Yosemite?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    smalle50

Hey,

Dit Vind je Hier

Mail best instellen via imap, dit gaat normaal gezien automatisch als je bovenstaande stappen volgt.
    Grtz.

Bijdrager
    Djordo

Bedankt voor je antwoord!

Zover was ik zelf al gekomen. Alle mail accounts zijn ingesteld via imap. Maar mail versturen lukt niet via de uitgaande mailserver van Telenet… Ligt dit aan telenet of aan de servers van mijn mailaccounts (domein)

Iemand enig idee wat de juiste instellingen zijn? De standaard instellingen van telenet werken niet.

Bijdrager
    Djordo

Voor de volledigheid nog even de instellingen zoals ze nu staan.

Sleutelbeheerder
    Night

Vaak wil het wel eens helpen om het vinkje uit te zetten bij “Detecteer en update accountinstellingen automatisch”.

Bijdrager
    Djordo

Ook geprobeerd…maar werkt niet. Krijg nu wel de volgende melding bij het proberen te versturen van een mail.

Bijdrager
    sedikit

Kan het zijn dat je dit allemaal probeert buiten België? Want dat heb ik met mijn provider/Apple’s Mail ook , buiten Nederland. Wel de mogelijkheid van ontvangst, maar niet van verzenden. Schijnt”normaal” te zijn. In zo’n geval gebruik ik mijn gmail.

Bijdrager
    LighScan

Je moet inderdaad verbonden zijn via een Telenet-verbinding om e-mail te kunnen versturen.

Bijdrager
    Djordo

@LighScan Wat bedoel je precies met ‘verbonden’ zijn via een Telenet verbinding? Ik woon sinds kort in België maar mn bedrijf zit in Nederland. De zakelijke mail adressen zijn dus ‘Nederlands’. Privé een telenet aansluiting voor internet. Kan ik dan geen mail versturen met een .nl domeinnaam? Lijkt me sterk… Of is het echt zo?

Ik probeer dus vanuit België een mail te versturen. Ben wel op verdere plekken geweest in de wereld dan België …

Bijdrager
    piebas

Volgens mij staat de rede waarom het niet lukt “keurig” in de melding: [email protected] is not an alias of z402435.
    Je mag dus alleen mails van een telenet-adres versturen via hun server.
    Je zult dus een andere uitgaande mailserver moeten gebruiken voor je .nl mailadressen. Bijv. die van de hoster van het .nl domein.

Bijdrager
    LighScan

Ik weet niet hoe het precies zit met zakelijke e-mailadressen via Telenet, maar voor particulieren geldt de regel dat zij verbonden moeten zijn met een Telenet-verbinding.
    Maken zij gebruik van internetverbinding via een andere ISP (ongeacht land), dan kan je geen e-mail versturen met je Telenet-emailadres.

Oké, ik zit blijkbaar uit mijn nek te lullen.:roll:
    Vroeger was het alleszins zo, dit hebben ze dus opgelost (ik weet niet sinds hoelang).
    Ook vanuit het buitenland mag het geen probleem zijn als je het juist instelt.

http://klantenservice.telenet.be/content/hoe-kan-ik-via-een-niet-telenet-netwerk-e-mails-versturen-met-mijn-telenet-e-mailadres

Wat ik op jouw screenshot wel zie staan: de juist poort is ingevuld, maar SSL is aangevinkt. Op bovenstaande webpagina staat vermeld dat je gebruik moet maken van TLS. Probeer eens het vinkje uit te vinken?

Bijdrager
    hasseltse huzaar

vraag anders eens op het forum van http:// http://www.tik.be misschien kunnen die helpen

Bijdrager
    dennisgodderie

Je kan inderdaad geen mail van een niet @telenet.be adres gaan uitsturen via de STMP server van telenet.
    Best is dat je gewoon voor elke account de juiste smtp instellingen opgeeft en dus van je @.nl mailadres de gegevens opvraagt bij de hosting.
    Zo kan je op elk moment en eender waar je mails allemaal uitsturen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.