6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ianpie

mail versturen met pdf zonder xls extentie

Wie weet er hoe ik dit kan oplossen. Als ik een xcel document als pdf per mail wil versturen en ik dat doe door in het print menu het tapje pdf te gebruiken, zet het systeem er automatisch.xls.pdf achteraan. Hoe kan zorgen dat extensie xls achterwege blijft. Sommige klanten hebben dan nl moeite om de factuur te openen.
    Goed raad is welkom.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, het systeem zet er automatisch pdf achter.

Dat xls ‘staat’ er al.

Dus… je haalt zelf .xls weg. Klaar.

Bijdrager
    ianpie

Ja, dat snap ik, maar hoe kun je die xls extensie weghalen? Als je wilt opslaan als pdf, vraag het systeem welke extensie je wilt gebruiken, maar als je wilt mailen als pdf krijg ik niet die vraag en neemt ie automatisch beide extensies.

Bijdrager
    McPim

Als ik het hier naspeel lukt het gewoon (bestand komt als .pdf in de mail zonder .xls.) dus waarom bij jou niet begrijp ik ook niet. Als ‘workaround’ kun je het bestand opslaan, dan de extensie aanpassen en daarna de mail versturen?

Aanvulling: ik zie nu dat het met een nieuw document wel goed gaat, er staat dan ook geen .xls in de bestandsnaam bovenin de menubalk. Een bestaand .xls bestand wat je opent laat wel de extensie zien en komt verkeerd in de email. Bug in Excel? De naam van een attachment aanpassen als die al in je email zit kan niet volgens mij, dus dan moet je het toch via de extra stap doen.

Bijdrager
    ianpie

Aha, dank voor het uitzoeken. Dat is inderdaad het geval,
    ik verander de facturen altijd in een bestaand document. Jammer dat er geen oplossing voor is en dat ik het toch via de extra stap zal moeten blijven doen.

Bijdrager
    McPim

Tenzij er nog iemand met een briljante suggestie komt. Je weet het maar nooit hier :)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.