7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Jem555

Mail vergroot bericht

Ik heb een mail verstuurd met een bijlage van 8,7 mb. Mail maakt daar echter een bericht van in totaal 11,5 mb van! Daar zit dus zo’n 3 mb lucht tussen. Hoe is dit te verhelpen?

Geblokkeerd
    Anoniem

Hoi,

Dat is niet te verhelpen… álle mailprogramma’s maken die attachments groter.
    Heeft iets te maken met de codering van wat ik begreep.:)

Het enige wat je kan doen is het bestand in 2 delen mailen, of als je het nog
    niet gedaan had, inpakken. Maar elk mailprogramma, of het nu een lokaal
    programma is, of zoiets als Hotmail… ze hebben ’t allemaal.
    Maar als de ontvanger het bestand heeft gedownload op z’n computer krijgt
    hij wel weer de originele grootte van 8,7mb.

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    dennis

Hallo Jem555,

Ik weet niet precies de oorzaak, maar misschien dat het te maken heeft met de “Windows Compatible” functie, zo maak je bijlagen (zoals het woord al zei) compatible met PC’s.
    Waar het ook aan kan liggen is bits en bytes, je krijgt hiermee een andere telling van de grootte.
    Als een mail niet goed binnenkomt doordat hij te groot is (dat is waarschijnlijk jouw probleem?) dan raad ik aan om naar http://www.yousendit.com te gaan.
    Hier kan je bestanden (gratis!) tot 1 GB uploaden, de gene waar je hem naar toestuurt krijgt dan een linkje waar hij het bestand dan weer kan downloaden.

Veel suc6 ermee,
    Groeten Dennis

Bijdrager
    Jem555

Bedankt beiden voor de snelle reactie. Zal eens uitrekenen of het inderdaad ligt aan die verschillende telling tussen bits en bytes… Heb in elk geval ook Windows-compatible aangevinkt. PS: Fijne tip van You send it!

Bijdrager
    iljitsch

Het probleem is dat je met email alleen tekst kan versturen. In niet-tekst data zitten codes waar het mail-protocol niet tegen kan. Om dit probleem te verhelpen worden je attachments in tekst veranderd. Hierbij worden 3 bytes 4 letters = een toename van 33%.

Bijdrager
    xPer

Het heeft inderdaad niks met “Windows compatible” of het verschil tussen bits en bytes te maken.
    Het mailprotocol ondersteund alleen de standaard ASCII characters (tekst dus), waardoor non-ASCII attachments MIME encoded worden. Het is de MIME encoding die tot de vergroting leidt.

Hier is niks aan te doen, het is impliciet aan het mail protocol…..

Bijdrager
    Oppie

En wees ervan bewust dat je veel mensen niet blij maakt als je onafgesproken mailtjes stuurt die groter zij dan een paar MB; voor veel mensen verstop je daarmee direct hun postbus.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.