11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Hettylies

mail verdwijnt

Hallo, ik ben nog niet zo bekend in appleland, ik heb net een nieuwe mac pro.
    M’n email ingesteld en volgens mij alles goed.
    Maar…. nu verdwijnt m’n mail zomaar,
    Het ene moment loop ik langs de laptop en zie post staan ( al gelezen post) het volgende moment is alles weg. Pop en Imap
    Het is me een raadsel maar er staat natuurlijk iets verkeerd ingesteld.
    Van de topics die erover gaan word ik niet wijzer.
    Is er iemand met een idee ????????

Bijdrager
    Zodiack

Vreemd verhaal, kan je niet helpen, Hoop een ander wel daarom zal ik dit draadje met interesse volgen.

Bijdrager
    Jack1

Ja, je zult even wat meer info moeten geven, bv met een schermafdruk enz.

btw een Mac Pro is geen laptop, waarschijnlijk bedoel je een Macbook pro?

Inactief
    Anoniem

Welllicht dat je met een andere computer je mail ophaalt via POP zodat ie de mail van de server vandaan haalt? Daarna de Macbook Pro ingesteld op IMAP?? Dat zou ‘ t namelijk verklaren..

Bijdrager
    Oppie

Of een andere computer met IMAP, waar het door iemand of regels, in lokale mapje wordt gegooid. Dan ben je het ook kwijt. Of misschien wel eigen regels (rules).

Bijdrager
    Hettylies

hallo allemaal, bedankt voor de reacties.
    THX ik denk dat je gelijk hebt, ik ga even alle computers na ( we hebben een bedrijf dus…)
    Maar ik ga het snel proberen en dan horen jullie van me.

Bijdrager
    Hettylies

Alle computers nu op imap ingesteld.
    De post komt binnen op m’n iphone en ipad, maar als de windows computer aan staat dan komt er geen post op mijn macbook. Alleen op de windows computer.
    Is de mac eerder met ophalen van de post dan komt het er even op te staan totdat de windows computer het ophaalt en dan is de inbox van de mac weer leeg.
    Om gek van te worden.

Inactief
    Anoniem

Heb je al geprobeerd je mailaccount op de Windowsbak weg te gooien en opnieuw aan te maken? In geval van IMAP zou dat nl. gewoon moeten kunnen.

Bijdrager
    Hettylies

Ja, heb ik geprobeerd.
    Er staat ergens iets verkeerd, maar waar?
    Voorlopig heb ik alles op pop gezet en ben ik m’n post niet meer kwijt.
    Als ik eens even goed veel tijd heb begin ik overnieuw met alles en dan naar imap.
    Bedankt voor jullie hulp!

Bijdrager
    Blixa

Vergeet bij een pop account in Mail niet het vinkje voor ‘Verwijder bericht na ophalen server’ weg te halen in Voorkeuren > Accounts > Geavanceerd, anders ben je straks al je mails kwijt op de server.

Bijdrager
    Hettylies

Oh, daar heb ik niet aan gedacht.
    Bedankt!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.