14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

mail verdwijnt in MobileMe

Ik heb een .mac account naast enkele andere accounts.
    Ik laat in “Mail” alle berichten doorsturen naar mijn .mac account en gebruik alleen nog maar de smtp.mac.com als uitgaande server
    Sinds ik een iPhone heb controleer ik mijn mail ook daarmee.
    Nu blijken er regelmatig mailtjes verdwenen te zijn (op de iMac en ook op de iPhone). Steeds mailtjes die rechtstreeks via .mac account binnenkomen.

De regel om door te sturen heb ik al een paar keer opnieuw aangemaakt. De berichten verdwijnen pas na enkele dagen.
    Ook de accountvoorkeuren zijn voor alle accounts hetzelfde.
    Weet iemand wat ik fout doe??

Inactief
    Anoniem

ehm, wat is je vraag?
    Edit: ok, ik zag eerst alleen je plaatje:-)

Bijdrager
    Hailstorm

Raakt je mail niet in een loop als je álle mails (dus ook de mail rechtstreeks aan MobileMe) laat doorsturen naar MobileMe?

Bijdrager
    OMT-fan

aaaah dat zou best eens kunnen!!!

Ik ga de regel aanpassen!!

Bijdrager
    PowerMacje

Is het sinds dat je je iPhone gebruikt? Standaard verwijderd de iPhone namelijk de mailtjes na een week.

Om dit te veranderen ga op je iPhone naar:

Instellingen -> Mail, Contacten, Agenda -> Je MM account -> Accountinfo -> Geavanceerd -> Verwijderde berichten.

En zet dan op ‘nooit’.

Bijdrager
    OMT-fan

Klopt, stond op 1 dag!!!!

Heb nu “nooit” aangezet (voor al mijn accounts) en ik wacht af wat er gaat gebeuren de komende dagen

Heb de regel in “Mail” inmiddels ook aangepast!

Bedankt voor de hulp!!

Bijdrager
    iJust
    ”PowerMacje”

Is het sinds dat je je iPhone gebruikt? Standaard verwijderd de iPhone namelijk de mailtjes na een week.

Om dit te veranderen ga op je iPhone naar:

Instellingen -> Mail, Contacten, Agenda -> Je MM account -> Accountinfo -> Geavanceerd -> Verwijderde berichten.

En zet dan op ‘nooit’.

*kuch*

mooi niet dus. die instelling bepaalt wanneer je map ‘verwijderde berichten’ wordt leeggemaakt. heeft niks met je inbox te maken

Bijdrager
    PowerMacje

Ik had hetzelfde probleem, en heb het ook zo opgelost:?

Het valt te proberen in ieder geval.

Bijdrager
    Hailstorm
    ”iJust”

*kuch*

mooi niet dus. die instelling bepaalt wanneer je map ‘verwijderde berichten’ wordt leeggemaakt. heeft niks met je inbox te maken

Klopt, maar misschien gebruikt TS de map ‘Verwijderde berichten’ als archief om zo de Inbox schoon en opgeruimd te houden? Dat doe ik in ieder geval wel en heb door deze default-instelling van de iPhone ook al eens een lading berichten verloren.

Bijdrager
    iJust

Als de TS dat niet expliciet vermeldt, ga ik er vanuit dat hij de map ‘verwijderde berichten’ daadwerkelijk voor verwijderde berichten gebruikt, en voor archiefberichten een map ‘archief’ aangemaakt heeft (of ze in de inbox laat).

Bijdrager
    OMT-fan

Ik weet werkelijk niet wat me allemaal overkomt, maar nu is , terwijl mail gewoon aan staat, ineens alle mail verdwenen???
    Er moet iets vreselijk fout zitten want als ik via Timemachine terug ga om de mail op te halen verdwijnen ze van het scherm ca. 10 seconden nadat ze worden ingelezen.

HELP!!!!!

Bijdrager
    OMT-fan

Wordt nu echt horendol van MobileMe (Mail)
    Heb alle regels in de voorkeuren vam Mail verwijderd, en in MobileMe aangegeven dat alle inkomende berichten moeten worden doorgestuurd naar 1 van m’n andere adressen.

Desondanks verdwijnen er nog steeds mailtjes!!!!

Bijdrager
    rickel

Hans, heb je nog steeds dit probleem of is het inmiddels opgelost? Als dat zo is ben ik zeer benieuwd hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Ik heb sinds kort hetzelfde probleem? En ik kan de oplossing maar niet vinden. Heb alle instellingen nog eens langs gelopen, maar die zijn allemaal het hetzelfde ingesteld?
    Blijft het vreemd vinden?

Bijdrager
    Vr8

Van mijn account zijn er dit jaar (zover ik weet) 3 mailtjes verdwenen en niet meer terug te vinden, ook niet met hulp van de helpdesk. Sinds het overgaan van mac.com naar me.com ben ik totaal niet meer tevreden over mijn account, ik voel die €79,- als weggegooid geld.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.