7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    remyHART

Mail verdwijnt…

Morgen,

Ik heb hier iets raars met mail,waar ik zelf nog geen oplossing voor kan vinden.
    Eerst voor de duidelijkheid de setup;
    Werkpaard is een Mac Pro,in de huiskamer staat een minimac en een iphone.
    Het is een IMAP mailadres en hij loopt over mijn website,een info@…
    Het probleem is de Mac Pro,hij ontvangt mails,maar na een paar dagen zijn de mails weg.
    Op de imac blijven de mails gewoon bewaart.

Moderator
    Night

Ik volg dit even; dit probleem heb ik ook; oudere mails die lokaal bewaard worden verdwijnen zomaar zonder aantoonbare reden…

Bijdrager
    MrBelloNLD

gebruiken jullie wellicht tunemymac of andersoortige automatische mac opschoon software ? (ook wel malware genoemd..)

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik werk zelf niet met Mail, dus ik kan niet naar de instellingen kijken, maar ik heb zo’n gevoel dat er iets staat ingesteld van dat de e-mails maar een x aantal dagen of een week getoond worden en daarna niet meer mee lopen met de synchronisatie.
    Blijven de e-mails wel staan op de mini en de iPhone?

Bijdrager
    remyHART

Dank voor jullie antwoorden(y)
    Er staat geen malware op mijn mac.
    Ik heb zelf ook het gevoel dat er iets staat aangevinkt,maar geen idee,volgens mij staat in mail alles goed.
    Op phone en minimac blijft alles staan,dus ook alle inkomende mail.
    Alleen verstuurde mail van Mac Pro is wel steeds weg en dat staat niet op minimac of phone.

Bijdrager
    MacRos

Ik heb een soortgelijk probleem met mijn MacAir. Het ging om mails die ik verstuurd had. Zag ook dat als ik een mail verstuurd had deze ook niet stond in de secured webmail, en dus ook niet op mijn iPhone. Het probleem leek zich alleen voor te doen bij een paar personen en bij gebruik van een router van Ziggo, niet met die van XS4ALL. Ik gebruik geen malware. Het probleem kwam een maand geleden aan het licht, ik houd het goed in de gaten maar had geen oplossing en heb dus niets gedaan, en daarmee is het probleem naar mijn gevoel nog niet opgelost. Ik ben dan ook benieuwd op iemand het probleem herkent en een oplossing hiervoor heeft.

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik heb even gezocht met Google op afbeeldingen van het programma Mail, maar ik heb ook niets kunnen vinden.
    Ik draai al een behoorlijke poos niet meer met Mail omdat meerdere gebruikers met een mailbox niet fijn loopt met Mail.
    Wij hebben een lange tijd met Outlook gewerkt, maar ik werd knetter gek van het lompe gedrag van Outlook, stugge werking en e-mails die zomaar verdwenen.
    Wij draaien nu al een tijd met Airmail, en ik ben hier zeer tevreden mee, kost maar weinig in aanschaf, licht en doeltreffend.
    Op alle systemen draaien wij met de gewone versie, alleen ik draai eigenlijk standvastig met de beta versie welke ontzetten stabiel is.
    Je zou eens de beta kunnen downloaden en hiermee even kunnen testen, wellicht is hiermee je probleem verholpen.

Link –> https://rink.hockeyapp.net/apps/84be85c3331ee1d222fd7f0b59e41b04

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.