5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Maxim

[Opgelost] mail verdwenen uit prullenmand macbook pro

Beste mensen,

Sinds een jaar ofzo heb ik last van verdwijnende mails.  Ik heb een macbook pro met el capitan 10.11.6.

Ik dacht zelfs dat het een virus zou kunnen zijn die dat deed. Ik heb toen mijn computer helemaal gewist en opnieuw geïnstalleerd. En nu blijkt weer dat ik van een bekend persoon wel een half jaar mail kwijt ben! Hoe kan dit toch! Er staat echt bij de mailinstelling dat ik nooit mail wil wissen uit de prullenmand. Kan iemand me helpen svp? Groet Maxim

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door  Night.

Bijdrager
    nnsa

Daar is een Prullenmand niet voor. Als je email van iemand wil bewaren stop je dit in het Archief, of maak je een Postbus(map) aan met Bewaren o.i.d.

Bijdrager
    jv65

<p class=”cite”>Maxim op 13 augustus 2019 om 20:15</p>
    Er staat echt bij de mailinstelling dat ik nooit mail wil wissen uit de prullenmand.

En wat staat er bij de webmailinstelling?

Bijdrager
    Maxim

Beste jv65, ik heb even gekeken in de webmail van beide mailadressen waarop ik mail krijg. Een van icloud en een van telfort. Bij de icloud webmail staat inderdaad dat de mail na 30 dagen uit de prullenmand verdwijnt!!! daarvan was ik me niet bewust. In mijn mailprogramma “mail” staat dat de prullenmand nooit geleegd wordt van de icloud account. Dan zal het wel zo zijn dat de webmail zo gesynchroniseerd wordt met de computer dat hij toch de mail weghaalt van de computer thuis.

Van nu af aan ga ik de mail naar archief verplaatsen als ik het wil bewaren en hopelijk is daarmee het probleem opgelost.

Dank voor het meedenken. Groet Maxim

Bijdrager
    jv65

👍🏻

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.