7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    MariekeHG

Mail op iPad verdwenen

Voor de tweede keer in drie maanden tijd is mijn mail verdwenen.
    In februari was de map inkomende post van mijn mobileme account  opeens leeg. Helpdesk ingeschakeld, half uur met applemedewerker gechat. Probleem bleek niet oplosbaar.
    Ik dacht dat het te maken had met mijn mobileme account.
    Maar nu slechts een maand later is de inkomende mail van ALLE MAILACCOUNTS VERDWENEN. Naast mobileme heb ik ook hotmail en planetmail op mijn iPad ingesteld.
    Bij al deze accounts is nu nog maar 1 map te zien, de map inkomende post. Verstuurd, prullenmand en concepten, alledrie deze mappen zitten in geen enkele postbus meer, ze zijn verdwenen!! Nieuwe post wordt wel weer gewoon binnengehaald.

Dit is heel teleurstellend het maakt de iPad totaal onbetrouwbaar.

Komt dit vaker voor?
    Heeft iemand een oplossing?

Vr gr Marieke:sad:

Inactief
    Anoniem

Is de mail alleen op je iPad weg? heb je het MobileMe-account gecheckt via www.me.com?

Bijdrager
    MariekeHG

Ja, de mail is alleen weg op mijn iPad.
    Een maand geleden was de inkomende mail van mijn mobileme account overal verdwenen (ad, iphone, macbookair, windows pc) en ook mbv helpdesk apple niet meer terug te vinden.

Nu heb ik alleen op de ipad dit probleem. Maar wat erger is, is dat het nu de postbussen van de andere mailaccounts betreft, planet mail en hotmail. Ook de mappen zijn weg, inclusief alle inhoud. nieuwe mail komt wel gewoon binnen. De mappen: prullenmand, verzonden en concepten worden vanzelf aangemaakt als ik bv een nieuw bericht verzend of een bericht weggooi.
    Oplossing is om vanaf andere computer mezelf alles opnieuw toe te sturen.
    Maar vertrouwen is verdwenen. Dit maakt de ipad onbetrouwbaar Voorzakelijk gebruik.

Bijdrager
    mtooster

Maak je gebruik van POP of van IMAP accounts (of exchange)?
    En is dat op de andere computers waarmee je je e-mail ophaalt hetzelfde?

Om alvast naar een oplossing te werken:
    Ik zou eens beginnen met het opnieuw instellen van je mailaccounts op de iPad.
    Lukt dat niet, dan herstellen via iTunes en terugzetten van een backup.
    Helpt dat nog steeds niet, dan herstellen en geen backup terugzetten en je mailaccounts opnieuw instellen.

Bijdrager
    Zaxxon

@marieke;

Misschien beetje late reactie, ik hoop derhalve dat je het toch nog leest.

Bij instellingen ga je naar tab email, contacten, agenda’s.

Dan zie je rechts je account(s) in jouw geval planet account en een hotmail account.
    Als je op 1 van die accounts klikt, kom je ineen volgend scherm waar je je account instellingen kunt aanpassen alsook verwijderen.

Klik in dit scherm op synchroniseer email en dan krijg je een paar opties zoals 1 dag, 3 dagen of 1 week etc. Zet deze echter op geen limiet.

Je zult zien dat je al je mail weer terug hebt op je iPad voor dat account. Herhaal deze stappen voor alle gewenste accounts.

Als je dan ook je email recente berichten tonen op bv 500 zet, zit je helemaal goed.

Bijdrager
    Averheijden

L.S.
    Had dit ook, alle mails plotseling foetsie
    Apple, gevraagd per mail, verwijzen je naar een site waar je niets wijzer van wordt
    Apple getelefoneerd 080080407, een hoop gepruts wat ik zelf ook al had geprobeerd met .pop en IMAP, maar verwijzen je uiteindelijk naar je Provider
    In mijn geval Telenet
    Die kunnen je mondeling ook niet helpen, maar sturen je wel schriftelijke informatie.
    Dit alles doorgelezen en uiteindelijk heb ik dus mijn mail account van mijn IPad verwijderd en volledig opnieuw ingesteld
    En ziedaar, nagenoeg alles werd weer bijgewerkt
    Conclusie, als dit gebeurt blijkt er om onverklaarbare reden iets fout te zijn gegaan, dus meteen account verwijderen en volledig opnieuw installeren
    Groet
    Alfons

Bijdrager
    Unlock32

Averheijden, mooi dat het opgelost is. Dat laatste lijkt me ook logisch om te doen, ik vraag me dan ook altijd af waarom de meeste mensen het te veel moeite vinden om het even te doen. (Hier in mijn omgeving vertikken de meesten het ook want het heeft immers altijd gewerkt……) Het zal wel weer te maken hebben dat veel mensen die gegevens weer eens kwijt zijn.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.