7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Werty

Mail van MobileMe dubbel

Sinds twee dagen ontvang ik in mijn Mail app mijn mail van MobileMe dubbel. Zowel op mijn 27 inch iMac als mijn 21 inch en MacBook Pro. Maar niet op de iPhone en iPad. Ik heb MobileMe ingesteld als POP.

Het vreemde is dat als ik in Mail online kijk er maar 1 bericht staat. Ik heb verder geen settings veranderd en het heeft jaren gewerkt.

Iemand enig idee?

Thx

Bijdrager
    rtgrs

Waarom niet via het IMAP-protocol je MobileMe-mailbox uitlezen? Dan heb je altijd en overal dezelfde e-mails. Zelfs verzonden items worden gesynchroniseerd. Kost niks, hoor.

Bijdrager
    Werty

@rtgrs: Ja, kan ik en ga ik nog wel doen. Maar nu zit ik nog even op POP en ik zou graag willen dat het gewoon weer werkt zoals 4 dagen geleden.

Nog vreemder wordt het dat ik wel gewoon 1 mail krijg als ik mijn POP account instel op en nieuwe gebruikersaccount…

Bijdrager
    rtgrs

Ik gebruik POP al jaren niet meer. Heb het nog nooit gebruikt met m’n MobileMe-mailbox.

Waarom niet meteen de stap naar IMAP maken? POP is ouderwets.

Bijdrager
    Werty

@rtgrs: In plaats van me telkens te vertellen wat ik volgens jou zou moeten doen kun je me ook proberen te helpen met de bestaande situatie.

Iemand anders nog ideeen/suggesties, behalve ‘overstappen op IMAP’?

Bijdrager
    rtgrs

Oeh, sorry dat ik niet op stel en sprong heb gereageerd…

Ik heb geen oplossing, sorry. Ik heb je geprobeerd te helpen door je te vertellen dat je beter meteen kunt overstappen op IMAP. Maar als je nog even POP wilt gebruiken, ga je gang.

Bijdrager
    Ellenja

Hallo Werty,

Ik heb sinds kort ook zo’n soort probleem.
    Maar ik heb mijn me-account wel gewoon met IMAP gedaan.
    Ik krijg al mijn mac/me mail één maal via mijn me-account en één maal via mijn andere pop account ( van een ander emailadres)
    Geen idee hoe dit gekomen is en al helemaal niet hoe dit weer ongedaan te krijgen.

Heb jij heel toevallig al de oplossing gevonden??

groetjes

Ellen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.