6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    MDF

Mail, van kwaad tot erger…

Ik heb sinds het upgraden naar Tiger (en dat is toch al heel lang geleden) problemen met het opstarten van mail. Het programma start wel op, maar tijdens het checken/ophalen van nieuwe mail blijven de rode balkjes bij activiteitenoverzicht ergens hangen met als resultaat strandbal. Ik moet dan het programma mail geforceerd stoppen en opnieuw opstarten. (In geforceerd stoppen staat mail dan ook in het rood “programma reageert niet”).

Mail terug opstarten, daarna terug zelfde probleem: strandbal, geforceerd stoppen, terug opstarten enz… En ja hoor, ergens na de 10de of de 20e keer lukt het me dan uiteindelijk wel. Meestal als ik een (gelijk welke) oud mailbericht delete heb ik een kleine kans dat het lukt en dan komen de nieuwe mails wel binnen. En als het dan uiteindelijk lukt krijg ik alle nieuwe mails 10 of 20x te zien.

Eens dit achter de rug, dan is er geen probleem meer en gaat alles goed. Ook als dan regelmatig wordt gechecked voor nieuwe mail is er geen enkel probleem. Maar de volgende dag als ik mijn computer terug opstart hou ik mijn hart telkens vast…

In het begin was dat probleem maar enkele keren per maand, toen frequenter en nu is dat DAGELIJKS…

En voor het overige werkt OSX perfect, geen enkel probleem, ook niet met de overige software trouwens :?

Mac G4 1Ghz PowerPC (dual) – 1,75 GB DDR SDRAM – OSX 10.4.5

Bijdrager
    Rini

beetje cliche wellicht :

+ permissies al es hersteld
    + andere gebruiker aangemaakt en gecheckt of het daar ook bij gebeurt.

Bijdrager
    Apollo

Waarschijnlijk met gevolg dat je al je accounts opnieuw moet instellen (gesteld dat je er meerdere hebt): verwijder de voorkeuren van Mail eens (com.apple.mail.plist).

Bijdrager
    MDF

verwijder de voorkeuren van Mail eens (com.apple.mail.plist)

Ik heb inderdaad meerdere accounts en een heleboel postbussen met mails. Als ik de voorkeuren verwijder ben ik dan alles kwijt (én postbussen én mailinhoud van de postbussen)?

Bijdrager
    macdaddy

Deze wegmikken en mail opnieuw starten.
    Al je postbussen e.d. blijven gewoon staan.

Bijdrager
    JeePee

Zolang je je prullenmand niet leegt, kun je die .plist altijd weer terugzetten (of je zet ‘m tijdelijk op je bureaublad).:roll:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.