12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Marcel

Mail van Apple verdacht of niet?

Ik kreeg een mail van Apple maar ik twijfel of dit wel van hun is
    Dear xxxxxxxx

Thank you for using two-step verification to protect the security of your Apple ID.
    If you install the iOS 11 or macOS High Sierra public betas this summer and meet the basic requirements, your Apple IDxxxxxxxxxxx will be automatically updated to use two-factor authentication. This is our most advanced, easy-to-use account security, and it’s required to use some of the latest features of iOS, macOS, and iCloud.
    Once updated, you’ll get the same extra layer of security you enjoy with two-step verification today, but with an even better user experience. Verification codes will be displayed on your trusted devices automatically whenever you sign in, and you will no longer need to keep a printed recovery key to make sure you can reset a forgotten password.
    For more information, read Two-Factor Authentication for Apple ID. If you have additional questions, visit Apple Support.
    Apple Support

Door nu op de link te klikken kan je meer info krijgen. hebben jullie ook zo”n mail gehad ?

Marcel

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  Night. Reden: IN JUISTE SUBFORUM GEPLAATST
    • Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  Night. Reden: Titel verhelderd

Bijdrager
    pruus

Gehad, afzenderadres lijkt ook goed. Maar toch niet op geklikt.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  pruus.

Bijdrager
    GoeieDag

Doe eens een mouse-over op het emailadres en de links, en maak zelf een inschatting.

Bijdrager
    sunapple

Gewoon van Apple, die kreeg ik ook want ik heb in het verleden gebruik gemaakt van de Public Beta. Ze vragen in principe ook niks geks, alleen ter info. De pagina kun je ook gewoon zelf opzoeken op apple.nl als je de link niet vertrouwd.

Hier zijn ze direct uit het bericht gekopieerd:

https://support.apple.com/kb/HT204915
    https://support.apple.com/kb/HT204915
    https://www.apple.com/support/

Bijdrager
    Marcel

Ik heb nooit gebruik gemaakt van de beta vandaar deze argwaan

Bijdrager
    koen

Zet tenminste in ieder geval die beta’s op een externe schijf oid, nooit op je hoofdsysteem. Dan kun je er met harte lust mee experimenteren, en mocht er iets fout gaan dan zijn in ieder geval je data, etc veilig.

Bijdrager
    App69

Ik heb nooit gebruik gemaakt van de beta vandaar deze argwaan.

Zet tenminste in ieder geval die beta’s op een externe schijf oid

Moderator
    Night

Niet alleen bij beta’s maar ook bij een herinstallatie van Sierra en de update naar iOS10 wordt automatisch de TSV aangezet – en krijg je dus automatisch die mail (mits je nog geen gebruik maakte van TSV).

Bijdrager
    koen

Wat is TSV?

Bijdrager
    tarmac58

Twee-staps verificatie misschien?

Bijdrager
    koen

Ja, ik denk het ook. Bedankt.

Moderator
    Night

(y)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.