14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    CyberCiska

Mail van 2 macbooks samenvoegen

Ik heb Mail gebruikt op 2 macbooks en wil deze nu samenvoegen.

Backup van oude gecrashte schijf moet dus bij de al in gebruik zijn de Mail van mijn nieuwe Macbook pro.

Nu kan ik natuurlijk via Bibliotheek naar de Mail mappen, maar moet ik dan uit alle mapjes en submapjes handmatig de bestanden bij de nieuwe zetten? (lijkt me onbegonnen werk) Ik kan natuurlijk niet die hele Mail map en plist gewoon kopieren want hij mag de nieuwere niet overschrijven.
    En het gaat ook alleen om de mails, de instellingen van de postbussen ed staan natuurlijk ook al op de nieuwe.

Bijdrager
    CyberCiska

dus wellicht alle .emlx bestanden zoeken en kopieren? of moet dat in de submapjes?

Bijdrager
    fred44nl

het programma Mail heeft een import-functie: Mail – Archief – Importeer postbussen.
    daarmee moet het lukken.

Bijdrager
    CyberCiska

de postbussen heten het zelfde want ze zijn beide opgebouwd vanuit een oude , worden de mails dan wel bijgeschreven ipv overschreven?

Ik dacht ook even slim te zijn en had een aantal mails naar Mail gesleept. Die werden keurig geopend (staan nog open) Maar zijn van de schijf af en staan tevens niet op mijn nieuwe macbook. Waar zweven deze nu? Zoekfunctie vind ze niet. En als ik ze wil bewaren maakt hij er alleen tekst bestandjes van. Kan ik ze nog wel als mail opslaan?

Argg waarom moet ik dit nou doen, volgende keer copy paste ipv slepen

Bijdrager
    CyberCiska

ok openstaande mails gelukkig kunnen redden. bericht>verplaats naar>inbox

Bijdrager
    CyberCiska

Lijkt gelukt, Thanx @fred44nl nu de berichten nog in de juiste mappen droppen

Bijdrager
    CyberCiska

/uploads/community/4a00b7c17f1766f4e15e919aa8572baef6ca5d87_29391.png

hmm er staat een getal (aantal ongelezen mails) maar de map (inbox) geeft geen berichten weer

Bijdrager
    CyberCiska

ok gevonden na heel veel uitklappen, dat moet toch makkelijker kunnen?

Bijdrager
    fred44nl

in Mail heb je onder Postbus de keuze Bouw opnieuw op.
    wellicht kom je daar mee verder.

als je op de oude Mac een postbus exporteert en deze daarna op de nieuwe Mac importeert,
    dan kom ie altijd apart onder de postbus Geimporteerd te staan.

Bijdrager
    CyberCiska

Ja dat is natuurlijk prima dat het los komt te staan, alleen probeer ik het nu bij elkaar te zetten, was handmatig al aan de gang gegaan zal nu ook de opbouw functie nog eens proberen

Bijdrager
    CyberCiska

hmm haalt helaas niets uit

Bijdrager
    trabant

Je hebt van die topics die zowel in het ene als in het andere subforum passen, maar deze vraag hoort echt niet in Classic thuis. Verkas de boel eens naar http://www.onemorething.nl/community/forum/mac-software/mac-apps-apple/ dan heb je meer kans op respons.

Bijdrager
    CyberCiska

hmm snap je idd maar ik vond app’s geen programma’s. Verplaatsen? kan dat of opnieuw posten?

Bijdrager
    trabant

Heel wat softwareschrijvers vinden hun programma’s ook te goed voor de kwalificatie “app”. Veel apps zijn tenslotte niet veel meer dan een scriptie met een mooie schil eromheen.

Maar je kunt de openingspost bewerken en daar een ander subforum kiezen.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.