5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    vooblez

Mail: uitgaande post

Ik heb dus een mail account van een server laten binnenkomen in de Mail applicatie, en mail binnenhalen werkt prima, maar ik kan geen berichten versturen vanuit de applicatie.

Voor de inkomende post en de uitgaande post is er blijkbaar dezelfde server nodig, deze is het pod51007.outlook.com. Maar de poorten voor inkomende en uitgaande post zijn blijkbaar anders, zo is het voor inkomende post deze poort: POP met poort 995 maar voor de uitgaande post zou het deze moeten zijn: SMTP 587.

Dus ben ik gaan zoeken in de Mail voorkeuren en daar alleen heb ik onder “geavanceerd” de poort gevonden, er staat poort 995, maar er staat niet bij voor wat die poort dient: inkomende of uitgaande post. Dus, ik heb er nog niets aan gewijzigd, maar hoe kan ik de uitgaande post wel laten verzenden?

Want nu krijg ik de melding dat de server pod51007.outlook.com de mail niet kan verzenden…

Alvast bedankt,

Jonas

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het poortnummer zegt over het algemeen al genoeg over welke functie er doorheen gaat: 995 is voor beveiligde POP3-verbindingen, dus dat is voor inkomende post. Je kunt de server voor uitgaande post instellen in de voorkeuren van Mail, op het tabblad Accounts en dan onder Accountinformatie klikken op de pop-up achter “Server uitgaande post (SMPT)” zodat je “Wijzig SMTP-serverlijst…” kunt kiezen:

Er opent zich een nieuw venster waarin je de server aan kunt klikken in de lijst (of er een nieuwe aan toe kunt voegen) en dan op het tabblad Geavanceerd de poort in kunt stellen, mocht dat nodig zijn:

Bijdrager
    vooblez

Ik heb de poort veranderd in 587, maar die stond er blijkbaar standaard al bij…

ik krijg deze melding bij het versturen van een mail:

Echt vreemd…

Bijdrager
    Hansi2124

Je kan beter de gegevens navragen bij het college waar die foutmelding van is.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik denk dat ik het probleem al zie: je probeert een mail te versturen met als afzender @student.sintlievenscollege.com terwijl de mailserver pod51007.outlook.com is — best kans dat die server dan zegt “553 sorry, that domain isn’t in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)” (of iets wat daarop neerkomt).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.