7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Mgaav

Mail toevoegen op Apple Mail

Hoi,

Ik heb mijn Apple Macbook Pro leeggegooid (de harde schijf) en even opnieuw OS El Capitan toegevoegd.
    Daarbij moet ik dus ook mijn mail weer opnieuw toevoegen in mijn Apple Mail.

Ik heb een eigen website en dus een eigen mail: m****[at]miekeverberkt.com. Echter is deze gekoppeld met hotmail, als ik mijn mail wil lezen log ik gewoon in met mijn e-mail m***[at]miekeverberkt.com op http://www.hotmail.com en mijn wachtwoord.

Alleen heb ik echt GEEN idee wat ik nu allemaal in moet vullen want het werkt niet, hij zegt bijvoorbeeld dat mijn wachtwoord niet klopt terwijl die gewoon wel klopt. Alleen denk ik dat ik gewoon een hoop weer verkeerd invul.
    Iemand die mij het stap voor stap misschien uit kan leggen?
    VEEL DANK!

Zie hieronder de screenshots

Bijdrager
    iMad

Afhankelijk van je Provider:
    mail.miekeverberkt.com zowel inkomende als uitgaand, tenzij je Provider Relay niet toelaat, dan uitgaand afhankelijk van degene die je internet levert.

Bijdrager
    Mgaav

Hi imad,

Thnx, ik ben alleen niet heel slim dus ik vroeg me af wat je bedoeld met Relay? Hoe kom ik daarachter?
    En wat heeft dat te maken met mijn provider? Want als ik ergens anders op internet ga (bijvoorbeeld op mijn werk) dan is de provider toch ook anders?

Ik ben niet zo technisch ingesteld sorry haha

Moderator
    Night

De makkelijkste manier om de controle te omzeilen en je mailgegevens goed in te vullen, is (aangezien het al gewerkt heeft) om een fake gmail account aan te maken en deze als IMAP in te stellen. Als je account klaar is kun je de gegevens wijzigen naar de instellingen van jouw mailserver (controleer vooral goed of de SSL en poort instellingen goed zijn.

Bijdrager
    jv65

Kun je op de website ook inloggen met een Hotmail e-mailadres? Of is m****[at]miekeverberkt.com een Microsoft-account (net als een Apple-ID)?
    Misschien is het ooit heel simpel opgezet en wordt je mail alleen maar doorgestuurd naar je Hotmail (tegenwoordig outlook.com). Anders misschien even contact opnemen met je hostingprovider waar je je domein hebt geregistreerd.

Bijdrager
    hans dorsman

Volgens mij moet je bij inkomende mail instellen:
    imap-mail.outlook.com
    Bij uitgaande email:
    smtp-mail.outlook.com
    Gebruikersnaam niet automatisch, maar je hotmail emailadres

Bijdrager
    Mgaav

Hi mensen,

Ik heb het opnieuw geprobeerd met de stappen van http://www.appletips.nl/voeg-een-hotmail-outlook-live-of-ander-imap-microsoft-account-toe-aan-os-x-mail/ en dat werkt!

Toch bedankt voor jullie hulp

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.