12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    HeadbangMachine

‘Mail’ tast PDFs aan?

Ik kwam laatst tot de ontdekking dat wanneer ik een PDF via mail verstuur en de pdf dan weer in acrobat open (overprint preview), sommige fonts verdwenen zijn. Stuur ik dezelfde PDF via entourage en open ik em dan in acrobat, is ie gewoon okee. Weet iemand hoe dit kan?

Geblokkeerd
    Anoniem

Het enige wat ik kan verzinnen op ’t moment is:
    Als je ‘m vanuit mail.app naar een PC stuurt, moet je ergens de optie ‘stuur windows-compatible bestanden’.

Bijdrager
    HeadbangMachine

Ik stuur em van de ene mac naar de andere, dus het heeft niet met windows compatible te maken. Wat kan het dan zijn?

Bijdrager
    Toon.B

ik heb iets soortgelijks ontdekt :

als ik PDF’s aanmaak via de ‘normale’ weg in OSX, dus via ‘print’, dan krijg ik files die ‘Preview.app’ als gelinkte applicatie ‘onthouden’…

…stuur ik die PDF’s (laat ik ze “Preview-PDF’s” noemen) met Mail.app naar Windows-gebruikers, dan komt het regelmatig voor dat zij ze niet kunnen openen in Acrobat for Windows…

(of ik de PDF’s in Mail.app attach met of zonder de “send Windows-friendly attachments” instelling blijkt niets/weinig uit te maken…)

maar…
    als ik, voordat ik de PDF’s verstuur, via ‘Get Info’ de aan de PDF’s gelinkte applicatie omzet naar Adobe (Acrobat) Reader…
    (dan verandert dus ook het file-icon van ‘Preview-file’ naar ‘Adobe Reader-file’)

…dan kunnen alle Windows-PC’s ze wel openen…

ra-ra hoe kan dat ??

anyway : beetje omslachtig, maar het werkt !!

Succes !!
    Toon.B

Bijdrager
    HeadbangMachine

Heb je truukje geprobeerd, maar betreffende fonts ontbreken nog steeds. Bovendien stond bij info nog steeds acrobat.app toen ik het bestand gemaild kreeg.

Bijdrager
    was frans

hoe heb je je pdf gemaakt? Misschien is de pdf niet goed en heeft het niks met de mail te maken.
    Het klinkt gewoon alsof je letters niet of niet goed ingesloten zijn. Het resultaat zou dan kunnen zijn dat je pdf er goed uit ziet op de computer waar hij gemaakt is en zal hij er niet goed uit zien op de computer waar het font niet opstaat.

Bijdrager
    HeadbangMachine

pdf is vanuit indesign gemaakt: eerst preflight: alles okee, geen fonts problemen, dan pdf export. Pdf ziet er dan in acrobat eerst goed uit, totdat ie via mail gestuurd wordt.

Echter dezelfde pdf, maar dan gestuurd via entourage, laat de fonts wel compleet zien.

Dus Frans, zeg het maar…

Bijdrager
    was frans

Ik zou een pc kopen, zeker dat alles dan opgelost is!

Nee zonder dollen, ik weet het ook niet dan, ik zal zo eens een pdf sturen met mail kijken of ik ook dat probleem krijg dan.

p.s. heb je voor de zekerheid ook je pdf eens gecheckt met flightcheck?

Bijdrager
    was frans

ik heb net een pdf gemaild met mail en ik heb geen problemen, ik vind het sowieso vreemd, in principe zou er ik niks moeten kunnen gaan via de email met een pdf, met illustrator files kan het wel dat je bestand beschadigd, maar met pdf lijkt me zo sterk. Ik pb je mijn email even, misschien kun je de pdf dan even zippen en naar me mailen, als ie gezipt is zou er niks kunnen beschadigen, zou je op zich ook eens kunnen proberen als test voor jezelf door hem gezipped te mailen….

Bijdrager
    EagerB0bNerd

ik hoor ook regelmatig dat mensen mijn PDF’s niet kunnen openen.
    Dit zijn wel windows gebruikers.
    PDF gemaakt met Acrobat pro of Indesign, verstuurd met mail, “windows compatible bijlagen aangeklikt”

wie het weet mag het zeggen :(

Bijdrager
    was frans

wij hebben het pas geleden wel hier gehad dat iemand de export optie van quark gebruikte om een pdf te maken, vervolgens was het icoon dat van preview en niet van acrobat zoals eerder gezegd, openen in acrobat en opnieuw bewaren is daar de optie voor….

Bijdrager
    HeadbangMachine

Hey EagerB0bNerd, jouw PDF’s, heb je die met compatibility acrobat 4 (PDF 1.3) gemaakt? Als je hoger kiest geeft dit nog wel eens problemen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.