4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Jos Opel

Mail synchroniseert niet

Sinds enige tijd merk ik dat de Apple Mailclient op iMac-MacOS niet synchroniseert met de webmail van de KPN. Het verplaatsen van berichten naar de prullenmand wordt wel gesynchroniseerd met bijvoorbeeld de iPhone, iPad en Outlook 10 op Windows PC, maar niet met de webmail van KPN. De KPN blijft volhouden dat een instelling op de iMacde oorzaak is. Ik heb afgesproken e.e.a. uit te testen en volgende week weer contact hierover te hebben. De KPN beweerde ook dat er meer Apple gebruikers het probleem gemeld zouden hebben. Wie kan mij verder helpen.

Bijdrager
    Jos Opel

Er is van ales geprobeerd. Conclusie: Het is een fout in MacOS 10.12.3 en zal worden gerepareerd in 10.12.5. Bedankt voor het meedenken.

Bijdrager
    snipper

We zitten op macOS 10.11.6. of gebruik je een software beta? Mag ik vragen wat er precies niet goed werkt aan macOS / Mail?

Niet dat ik met dit specifieke probleem te maken heb gehad maar ik heb wel verschillende keren met KPN te maken gehad, omdat klanten daar hun hosting of internetverbinding inhuurden.

Vandaar dat het mij ook niet zou verbazen als het andersom is. KPN houd er in sommige opzichten een geheel eigen logica op na. Als die regels dan nog duidelijk in een handleiding of op de site zouden staan.. maar daar valt nogal wat aan te verbeteren, geven de eigen medewerkers zelf ook toe, als je er na uren zoeken en bellen achter komt waar het aan lag.

Als iets niet werkt, ligt het bij voorbaat niet aan KPN, maar aan jouw computer of software. En bewijs jij maar dat niet zo is.

Bijdrager
    Jos Opel

@snipper. De nieuwste versie van MacOS is 10.12.3 en 10.12.4 komt op korte termijn uit. In de versie die hierop volgt zal Apple de bug repareren. Het was Apple die deze toezegging deed en niet de KPN. Het probleem staat bovenaan deze draad volgens mij duidelijk weergegeven. De synchronisatie tussen de Apple mailclient en de KPN webmail gaat niet goed. Berichten die naar de prullenmand verplaatst worden blijven in de inbox staan. Groet, Jos

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.