7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Hans Luyendijk

[Opgelost] Mail supertraag

De snelheid van Macs of apps is al veel vaker onderwerp van gesprek geweest op dit forum. Nu heb ik er zelf last van: mijn apple mail doet het prima, alleen duurt het belachelijk lang (draaiende beachball) voordat het programma opgestart is, daarna loopt alles prima. Weet iemand raad? Ik werk met de laatste update van Big Sur op een iMac Retina 5k 27 inch uit 2017. Thnx!

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door Night. Reden: Topic opgelost
    Bijdrager
    Bert

Ik heb hetzelfde probleem, doet zich voor sinds update naar Big Sur en na installatie van de laatste update is het probleem nog steeds niet verholpen.

Klantenservice van Apple kon mij ook niet helpen.

Bijdrager
    GoeieDag

Hoeveel mail accounts staan er ingesteld?

Bijdrager
    Bert

vier stuks

Bijdrager
    Hans Luyendijk

Bij mij ook vier (maar dat hoort toch helemaal niets uit te maken?)

Bijdrager
    Hans Luyendijk

Opgelost! Ik weet niet of dit voor jou werkt, Bert, maar het verwijderen van de Properties.plist maakte dat bij mij alles nu weer supersnel loopt! Dat bestandje staat in users/[naam]/Library/Application Support/Mail/Plug-ins/Bundles/Library/Mail/Bundles

Succes!

Bijdrager
    GoeieDag

Mijn idee was om de accounts even allemaal uitschakelen; kijken of Mail dan normaal start, en dan elke keer een account aan te zetten en Mail te herstarten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.