11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    randomdesign

Mail stopt onverwachts

Sinds gisteren heb ik een probleem dat wanneer ik mail open, hij direct weer afsluit
    Ik krijg de melding “Het programma mail is onverwachts gestopt” en de keuzes, negeer, rapport en start opnieuw.

De problemen begonnen na het toevoegen van een nieuw account (gebruikers account, geen mail account) maar ik heb de permissies al hersteld in mail zodat ik lezen/schrijven bevoegdheid heb.

Ik had het probleem bij 10.5.4 maar blijft na het updaten naar 10.5.5
    Schijfhulpprogramma, plist en de Mail folder in ~/library verwijderen loste ook niets op.

In console krijg ik volgende melding:

16/09/08 12:43:32 com.apple.launchd[92] ([0x0-0x26026].com.apple.mail[318]) Exited abnormally: Bus error
    16/09/08 12:44:12 com.apple.launchd[92] ([0x0-0x27027].com.apple.mail[325]) Exited abnormally: Bus error
    16/09/08 12:48:25 com.apple.launchd[92] ([0x0-0x29029].com.apple.mail[333]) Exited abnormally: Bus error
    16/09/08 12:51:19 com.apple.launchd[92] ([0x0-0x2b02b].com.apple.mail[340]) Exited abnormally: Bus error

Heeft iemand raad?

mvg

Bijdrager
    Maced.2

ik heb hier het zelfde probleem….maar heb alles ook al uit de kast gehaald ,maar mail blijft onverwachts afsluiten !!!!!!!!

Bijdrager
    Sama

Bij mij stopt Mail ook regelmatig, ook tijdens het typen van een mail, maar het programma start meteen weer op zonder foutmelding….

Bijdrager
    randomdesign

Het probleem lijkt opgelost te zijn..
    Ik heb Mail opgestart onder rosetta en het probleem bleek een ongeldig certificaat te zijn, eens daarmee verbonden werkte het ook onder intel…

Misschien is dit ook een oplossing voor andere problemen met mail.

mvg

Bijdrager
    MDF

Had het vroeger met mijn G4 soms ook. Toen was een fontprobleem de oorzaak…

Bijdrager
    randomdesign

Te vroeg gejuicht… probleem doet zich weer voor en voorgaande oplossing werkt ook niet meer..

Bijdrager
    Tjorven

Tijdens het opstarten van mail, stopt hij onverwachts en krijg ik het welbekende kader.
    Ik heb oa de permissies hersteld en herstart, maar het probleem is er nog steeds.
    Mail werkte perfect tot eind vorige week, sedert dien heb ik geen programma’s meer geinstalleerd.
    Ook heb ik de laatste osx-softwareupdate binnengehaald…

Zou er mij iemand kunnen helpen?
    Alvast bedankt

Hieronder staan de ‘details van het probleem’:
    [code:1:6bd27b80bb]Process: Mail [448]
    Path: /Applications/Mail.app/Contents/MacOS/Mail
    Identifier: com.apple.mail
    Version: ??? (???)
    Build Info: Mail-9300300~1
    Code Type: X86 (Native)
    Parent Process: launchd [68]

Date/Time: 2009-01-26 21:04:40.147 +0100
    OS Version: Mac OS X 10.5.6 (9G55)
    Report Version: 6

Exception Type: EXC_BREAKPOINT (SIGTRAP)
    Exception Codes: 0x0000000000000002, 0x0000000000000000
    Crashed Thread: 0

Dyld Error Message:
    Symbol not found: _IK_iPhotoBundleIdentifier
    Referenced from: /Applications/Mail.app/Contents/MacOS/Mail
    Expected in: /System/Library/Frameworks/Quartz.framework/Versions/A/Quartz[/code:1:6bd27b80bb]

Bijdrager
    pitch

ik heb hetzelfde probleem. heb jij een oplossing kunnen vinden ? het is niet alleen mail maar ook preview. en ik kan het voorkeurenpaneel voor accounts niet meer openen

thx

Bijdrager
    louisrr

Hier hetzelfde: na het openen van “mail” sluit het programma na 10 seconde automatisch. Gisteren Apple support gebeld………..of ik een consult voor 49 euro wilde, nee dus, sta je al 10 minuten in dewacht voor 60 eurocent per minuut. zit je dan met dure I-mac die iets te oud is voor de support.:evil:
    Kreeg wel een mailtje met de volgende tips, heeft alleen niet gewerkt.

Mac OS X 10.5.6: Mail stopt onverwachts
    : 13 March, 2009
    : TS2486
    Nadat u de update naar Mac OS X 10.5.6 hebt uitgevoerd, is het mogelijk dat Mail onverwachts stopt. Wellicht zijn op uw computer verouderde Mail-plugins van andere leveranciers geïnstalleerd, werkt u met een exemplaar van Mail dat niet correct is bijgewerkt (mogelijk dient u Mail Update 1.0 te installeren) of bevindt het Mail-programma zich niet in de map Programma’s.

Mail, Mac OS X 10.5.6
    Gebruik Mail.app alleen vanaf de map Programma’s

Mail.app moet zich in de map Programma’s bevinden, op het volume waarop ook Mac OS X is geïnstalleerd (u kunt Programma’s uit het menu Ga kiezen om te controleren of het zich in die map bevindt).

Als u Mail opent via een alias of Dock-symbool, klikt u met de rechtermuisknop (of met Control ingedrukt) op de alias of het symbool en kiest u Toon in Finder of Toon origineel uit het contextuele menu. Het originele programma verschijnt. Het moet zich in de map Programma’s bevinden (en niet in een map Programma’s in een map Vorige systemen). Als het programma zich in de map Programma’s bevindt, gaat u naar de volgende sectie.

Als Mail.app zich niet in de map Programma’s bevindt, plaatst u het terug naar de map Programma’s. Als u het probeert te verplaatsen en in een waarschuwing wordt gemeld dat er al een nieuwere versie bestaat in de map Programma’s, vervangt u deze niet door de oudere versie die u versleept. Verwijder eerst de oude versie die u gebruikte, en maak een nieuwe alias of een nieuw Dock-symbool voor het nieuwere Mail.app dat zich in de map Programma’s bevindt. Als het probleem aanhoudt, gaat u naar de volgende sectie.

Installeer Mail Update 1.0 als dat nodig is

Voer Software-update uit. Als Mail Update 1.0 verschijnt, downloadt en installeert u het.

Als Mail Update 1.0 niet verschijnt, hoeft u het ook niet te installeren. Ga verder met de sectie “Plugins bijwerken of verwijderen” hieronder.

Plugins van andere leveranciers bijwerken of verwijderen

Als het probleem aanhoudt, werkt u alle geïnstalleerde Mail-plugins van andere fabrikanten bij naar de recentste versie(s). Twee plugins van andere fabrikanten waarvan eerdere versies dit probleem kunnen veroorzaken, zijn OMIC en GPGMail.

Als het probleem niet is verholpen door de plugin(s) bij te werken, kunt u het proberen op te lossen door de plugin(s) te verwijderen:

Sluit Mail als het programma is geopend.
    Kies Ga naar map uit het menu Ga van de Finder.
    Ga naar de map ~/Library/Mail/Bundles.
    Verwijder de inhoud van die map.
    Kies Ga naar map uit het menu Ga van de Finder.
    Ga naar /Library/Mail/Bundles.
    Verwijder de inhoud van die map.
    Open Mail.

Archiveer en installeer als het probleem aanhoudt

Als geen van de stappen hierboven het probleem oplost, dient u mogelijk een reservekopie van uw gegevens te maken en een Archiveer en installeer-installatie van Mac OS X 10.5 uit te voeren (selecteer tijdens de installatie de optie “Behoud gebruikers en netwerkinstellingen”). Voer na de installatie opnieuw een update uit naar Mac OS X 10.5.6.

Bijdrager
    louisrr

Ga naar de map ~/Library/Mail/Bundles.

Ik zie geen mapje met de titel ” bundles”

wie weet raad?

Bijdrager
    pitch

ik heb uiteindelijk ‘archive en install’ gedaan. nieuw systeem erop en alles doet het weer, moest wel alle instellingen nieuw invoeren. wat het probleem nou uiteindelijk veroorzaakte weet ik niet…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.