10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Geedee

Mail stopt alleen geforceerd

Mail wil niet meer via de gebruikelijke manier stoppen. Alleen via geforceerd stoppen lukt het nog. Hoe los ik dit op? Alvast bedankt.

Bijdrager
    Brainiac

Probeer dit eerst eens even:

Schijfbevoegdheden controleren en herstellen.

Als dat niet helpt kan je eens de postbus opnieuw opbouwen en zien of dat een gunstig resultaat geeft. Dit doe je door in Mail je postbus(sen) te selecteren en Postbus uit de menubalk te kiezen gevolgd door Bouw opnieuw op.

En als dat ook niet helpt verwijder je best even het bestand “com.apple.mail.plist”, en log je vervolgens even uit en in. Misschien dat dat helpt. Het bestand vind je normaal gezien hier:

[code:1:a743118196]/Users/username/Library/Preferences/com.apple.mail.plist

of

/Gebruikers/gebruikersnaam/Bibliotheek/Preferences/com.apple.mail.plist[/code:1:a743118196]

Bijdrager
    csteelooper

Als je Mail normaal probeert te stoppen, stopt Mail dan ook niet na ongeveer (maximaal) 1 minuut wachten? Bij mij is het namelijk zo: Mail stopt wel normaal, maar niet direct. Als ik Mail stop terwijl ik een verbindigsmonitor heb lopen, zie ik ook dat Mail pas stopt nadat de verbindingen zijn verbroken. Als dat om de een of andere reden niet wil lukken duurt het daardoor wat langer, tot maximaal een minuut (dan is er een tie-out en stopt Mail sowieso).

Bijdrager
    Geedee

@ Brainiac: alle tips geprobeerd en niets helpt helaas.

@ slashtiger: Mail stopt idd als je lang genoeg (minder dan 1 min) wacht. Zo lang had ik Mail nooit de kans gegeven om uit zichzelf te stoppen. Omdat het prog niet meteen stopte, gebruikte ik altijd de geforceerde stop. Opgelost dus. Alleen, Mail stopt NOOIT meteen en dat blijf ik toch raar vinden.

Bijdrager
    Kobes

Verbaas ik me ook vaak over, maar het is blijkbaar normaal. Oplossing is natuurlijk om Mail uberhaupt nooit meer te stoppen en een eigen space te geven (zo heb ik het iig). Heb ik er ook geen last van dat hij langzaam stopt;)

Bijdrager
    Nemco

Ik heb hier ook wel eens last van. Wat ik ook wel eens merk is dat Mail reageert op problemen met m’n internet verbinding. Op het moment dat ik bijvoorbeeld heel even geen verbinding heb (door f***ing UPC), blijft Mail gewoon proberen e-mail binnen te halen. Als ik op dat moment Mail probeer af te sluiten gebeurt er echt niets totdat Mail daadwerkelijk z’n controle heeft kunnen voltooien. Dit wil nogal eens wat frustraties opleveren bij mij.

Moderator
    unSOUND

Heb je toevallig ook mail staan op Hotmail, Gmail er dergelijke mailservers ? Het kan zijn dat het synchroniseren daarvan het afsluiten van Mail vertraagd…

Bijdrager
    Geedee
    ”unSOUND”

Heb je toevallig ook mail staan op Hotmail, Gmail er dergelijke mailservers ? Het kan zijn dat het synchroniseren daarvan het afsluiten van Mail vertraagd…

Neen, niets van die aard. Mail haalt bij mij alleen maar post binnen van het e-mailaccount dat ik heb bij de internetprovider.

Bijdrager
    Geedee
    ”Geedee”
    ”unSOUND”

Neen, niets van die aard. Mail haalt bij mij alleen maar post binnen van het e-mailaccount dat ik heb bij de internetprovider.

Toch iets van die aard. Ik had namelijk een lang vergeten postbus (van mijn werk) nog actief staan waarbij de server voor inkomende post dus niet van mijn eigen internetprovider afkomstig is. Die heb ik even uitgeschakeld en Mail stopt nu wel direct. Dankjewel, Unsound.

Bijdrager
    Geedee

Opnieuw problemen met het stoppen van Mail. Het prog speelt het nu klaar om regelmatig gewoon niet te stoppen, zelfs niet na 5 minuten. Bijkomende ergernis is dat uitloggen of de Mac uitzetten niet kan omdat Mail nog open is. Ik heb ondertussen geen andere accounts dan die van de provider actief. Hoe leg ik Mail het zwijgen op?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.