6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Macmortsel

mail start moeilijk op

Hoi, zit de laatste dagen met een vreemd fenomeen…Bij het opstarten van mijn mac, gaat mijn mail open na het inloggen. De laatste dagen hapert de mail echter…hij blijft aangeven dat er mail binnenkomt, maar er gebeurt niks…Het enige dat ik dan kan doen, is “forceer stop” en mijn mail herstarten…en dan loopt ie terug vlot. Iemand een idee ?
    Thx
    Macmor

Bijdrager
    Sanne

verwijder de voorkeuren van mail eens..

Bijdrager
    sypie

Hoe lang heb je Mail de kans gegeven om die mail binnen te halen? Als mail zegt dat er mail binnenkomt dan zou dat zo kunnen zijn, er van uitgaande dat iemand een mail met een grote bijlage gestuurd heeft. Wat je ook kunt doen is per webmail eens in je inbox kijken of je iets vreemds kunt ontdekken.

Bijdrager
    Macmortsel

Duurt meer dan een minuut, en het zijn geen grote bestanden…Zou het iets met Itunes kunnen te maken hebben ? Die start ook mee op ?
    en wat bedoel je met Webmail ?

Bijdrager
    sypie

Webmail -> het bekijken van je e-mail via een webpagina. Als je bijvoorbeeld een Gmail adres hebt kun je mail ophalen via Mail.app, maar ook via gmail.com inloggen. Zo kan dat zeer waarschijnlijk ook met de mailboxen die jij gebruikt.

Bijdrager
    jabesse

Open het venster acitviteiten van mail, dan zal je zien dat er een aantal activiteiten nauwelijks wat lijken te doen. Klik bij die activiteiten (bovenaan beginnen) op de rode stopknop, dan schieten ze los en komt de boel vervolgens vlot binnen.

Oorzaak zou kunnen zijn dat mail al begint voordat een netwerkverbinding vanaf je computer goed en wel op is.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.