6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Ward

Mail & Spam

Mail laat veel email op de server staan. Inderdaad is veel daarvan spam maar niet alles. ik ben bezig geweest met het instellen van voorkeuren en regels maar hoe zorg ik nou dat ALLE mail opgehaald wordt en de bestanden die normaal op de server blijven staan naar de map ‘ongewenste reclame’ worden geschreven?

Please help

Ward

Bijdrager
    SvS

Via webmail bij apple kun je je mailbox via internet bekijken, je kunt controleren, dat het leeg is of niet, dus of werkelijk alles is gedownload en meteen van de server is weggehaald. En ongewenste mails kun je meteen deleten.

Bijdrager
    Ward

Ja, ik kan wel zien wat er op de server blijft staan via een andere mac.
    Het probleem is dat ik niet wil dat het op de server blijft staan.
    Het zou OF in de lijst inbox moeten komen als het door de regels is gekomen OF in de map ‘ongewenste reclame’ terecht moeten komen en niet op de server blijven staan.

Hoe kun je dit mogelijk maken?

Ward

Bijdrager
    nankovic

in Mail, bij voorkeuren, staat bij wijzigen van account het tabblad “geavanceerd” waar je het kunt aanvinken:

met “verwijder nu” is het weg.

Bijdrager
    Ward

Ja, dat dacht ik eerst ook. Mijn instelling staat daar al op ‘onmiddelijk’. Als het goed is en mail gooit een email weg van de server als hij het opgehaald heeft zou er theoretisch niets meer noeten staan. Als ik ‘verwijder nu’ kies ben ik ook eventuele emails kwijt die wel belangrijk zijn.

Wat ik zo raar vind is dat mijn emails wel binnenkomen en behoorlijk goed gezuiverd zijn van spam, en als ik een email binnenkrijg die ik niet wil -zoals bijv een nieuwsbrief van iets- en ik markeer ‘m als ‘ongewenste reclame’, dan komt ie ook in die map te staan, maar de spam blijft op de server staan.

graag zou ik een nieuwe ‘postbus’ met de naam spam maken en dan de berichten die op de server blijven staan daarin sturen zodat ik ze visueel kan checken of er niet iets tussenzit wat wel belangrijk is.

Wie weet hoe ik dat voor elkaar krijg?????

Ward

Bijdrager
    crazy ivan

Je kan een goede email client installeren (entourage – hoewel van Micro-shit) toch betrouwbaar. Ik weet zeker dat deze client ALLE mail ophaalt. vervolgens in de client REGELS aanmaken die je spam van je echte mail onderscheidt.

Crazy Ivan

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.