10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Donnie Darko

Mail spam preventie

Ik probeer zoveel mogelijk mijn ontvangen spam te ontwijken maar alles komt gewoon in mijn postvak.
    Het toepassen van de regels heeft geen enkele werking en om het steeds handmatig te doen zie ik niet zitten.
    Dat ik tegen scherpe prijzen een Rolex kopen kan en mijn l*l kan laten vergroten weet ik nou wel.
    Is er iemand die een goede tip heeft? Het zoekresultaat op het forum heeft niks opgeleverd dat werkt.
    Alvast hartelijk bedankt.

Instellingen van de regels:

Wat er nog binnen komt:

Bijdrager
    Hansi2124

Zo heb ik het ingesteld:

Werkt gewoon goed!

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Verander “alle” in “een of meer”. Dan werkt ie.

Bijdrager
    Donnie Darko

Helaas, ook dat werkt niet.

Als ik een aantal spam berichten selecteer en klik op ‘Pas regels toe’ blijven ze bij ‘inkomend’ staan.

Bijdrager
    michelvdb

Ik pas het volgende toe voor mail via mijn provider.

En voor Gmail vertrouw ik op hun spamfilter.

Bijdrager
    Oppie
    NickSmits op 04 november 2010

Verander “alle” in “een of meer”. Dan werkt ie.

Inderdaad! Want toch is dat een heel groot, en dus belangrijk verschil met hoe jij het had staan; dat zou in ieder geval al nooit werken!

Ik heb soortgelijke regels aangemaakt, en dat werkt best goed.

Moderator
    Strifer

Als er iets in mijn mailbox terecht komt wat er niet hoort (spam dus) dan druk ik op het reclame knopje en dan wordt ie dus aangemerkt als spam. Mijn mail programma leert hiervan, want de spam die ik in de inbox krijg wordt steeds minder en de spam die in de spambox komt wordt steeds meer. Gewoon trouw dus aangeven dat het spam is en niet meteen zonder actie weggooien. Mail moet immers leren.

Verder stuur ik het mailtje ook altijd terug met de knop ‘retour’ als er eentje in mijn mailbox komt. De verstuurder krijgt dan een mail dat de email naar mij niet aangekomen is. Soms kan dat ook helpen, maar soms ook niet (dan krijg je een mail dat het verzend adres niet bestaat).

Over het algemeen krijg ik zeer weinig spam en ik gebruik geen regels.

Bijdrager
    michelvdb

Strifer 59 minuten geleden #

Verder stuur ik het mailtje ook altijd terug met de knop ‘retour’ als er eentje in mijn mailbox komt.
    Dat moet je net níet doen. Elke spammer weet zo zéker dat hier een bruikbaar adres achter zit. Hij leest in de header dat postmaster op IP-adres 10.#.#.# geen geldig adres vindt. Zo’n 10.#.#.# IP-adres is duidelijk een privaat IP-adres, dus van een netwerkapparaat dat antwoordt. Helemaal niet reageren is het allerbeste.

Steve Jobs zou die pseudo-veiligheid beter doen verdwijnen.

Bijdrager
    Yost

Mail.app moet in ieder geval ook even leren wat wel en geen spam is. Dus spam als zodanig markeren en geen spam die door Mail.app op Reclame is gezet ook expliciet even op geen spam zetten.

Daarnaast kun je ook bij de Mail.app Voorkeuren instellen dat spam in een aparte mailbox wordt gezet.

Bijdrager
    xpa

@Donnie, als je écht serieus je spam wilt kwijtraken, moet je SpamSieve proberen. Kost een paar centen, maar werkt heel erg goed.

Als het gratis moet, kun je overwegen om je mail via Gmail te laten lopen – bijvoorbeeld door de mail via POP binnen te halen of, als je een eigen domein hebt, via Google Apps Mail.

Met het instellen van regels in Mail.app blijf je achter de feiten aanlopen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.