13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    e-man

Mail signature

Hey,

je kan in Mail verschillende signatures aanmaken en bewaren om later aan je berichten toe te voegen. Je kan dat tekstueel met de tekstfuncties binnen Mail maar je kan ook een beeld toevoegen (bv. een logo). Vervelend is dat wanneer je zo’n signature met een beeld verstuurt, het als attachement wordt meegestuurd. Correspondenten denken dan steevast dat je hen iets toestuurd en bewaren dat dan vaak op hun harddisk, terwijl dat helemaal niet nodig is. Bestaat er een manier om die attach ‘onzichtbaar’ mee te sturen ? Of kan je je signature bv. op een server plaatsen en enkel een link met je mailbericht meesturen ? Zijn er andere mailbrowsers die beter met dit probleem om kunnen dan Mail ?

Bijdrager
    bassabas

Dan zou je het moeten proberen om de afbeeldingen op een webschijf te zetten. Makelijkste is waar je ook je website host en in Mail aangeven dat hij daar de afbeelding vandaan moet halen. Dat werk in Outlook (op een windoos) iig wel. In Mail heb ik dat nog niet geprobeert.

Bijdrager
    Loesje

Inderdaad is het niet duidelijk wat voor attachment je krijgt toegestuurd als je er niet aan gewend bent (bijvoorbeeld het logo van een bedrijf met adresgegevens). Zelf zou ik het leuk vinden mijn naam handgeschreven toe te kunnen voegen zonder dat het een attachment werd, maar dat kan m.i. (nog?) niet.

Bijdrager
    bassabas

En dat is juist het mooie als je de afbeelding ergens anders vandaan laat halen (webspace) kan je in aangeven dat hij de afbeelding niet meestuurd maar daar vandaan haalt. Ik zou zeggen probeer het eens!

Bijdrager
    Loesje

Hoi, ik ben er helemaal klaar voor… maar als ik in mijn “handtekening” gewoon een http:// – verwijzing zet komt die erin te staan … het werkt niet hetzelfde als op dit forum met of doe ik wat anders fout?

eh… hoe verder?

Bijdrager
    Syndic

zijn PHP BBCode tags dus dat gaat zowiezo niet lukken. Je moet dan al gaan denken aan het meesturen van HTML in je bericht… alleen geen idee hoe je dat doet:roll:

Bijdrager
    bassabas

@loesje

Welk email prog. gebruik je?

Bijdrager
    Loesje

Mail!

Bijdrager
    bassabas

mail openen > Voorkeuren > handtekeningen

plaatjes kan je toevoegen door het bestand erin te slepen. Alleen kan je volgens mij het adres van de plaatjes niet veranderen in Mail zoals in outlook dus hij zal altijd een attachment meesturen. Hopelijk komt dat in een nieuwere verie……

Bijdrager
    e-man

Kan het in Entourage denk je ?

Bijdrager
    bassabas

Tools > signatures
    daarna eerst even

FORMAT > HTML aanklikken

afbeeldingen kan je plaatsen of slepen. Maar dan stuurt hij ze geloof ik wel weer mee en kan je ze dus niet zo aanpassen (adres van de afbeelding wijzigen in http://www.jouwdomein.nl/naamafbeeling.extensie).
    Maar dat weet ik ook niet werk bijna nooit met entourage dus dat ziou je zelf even uit moeten proberen :D

Bijdrager
    Loesje
    ”bassabas”

mail openen > Voorkeuren > handtekeningen

plaatjes kan je toevoegen door het bestand erin te slepen. Alleen kan je volgens mij het adres van de plaatjes niet veranderen in Mail zoals in outlook dus hij zal altijd een attachment meesturen. Hopelijk komt dat in een nieuwere verie……

Jammer, zoals ik al dacht dus, toch niet mogelijk in Mail om in je “handtekening” naar een plaatje te verwijzen dat op je webserver staat.

Bijdrager
    Baas

Beste Allemaa,

Het is weer een paar maanden later, ik loop tegen hetzelfde aan. Heeft iemand het al op kunnen lossen?

Wat ik graag wil is een “briefhoofd” in mijn email in de vorm van een logo.

Ik ben benieuwd.

joost

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.