11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    rapplew

Mail server KPN loopt vol

Ik kreeg vandaag een melding dat mijn mailbox (webmail) vol was gelopen!
    Dit terwijl ik mail (op de Mac) zo heb ingesteld dat hij berichten na een week moet verwijderen!
    Wat doe ik verkeerd

Bijdrager
    Nitro

Ik weet niet wat voor mail je allemaal ontvangt. Maar het lijkt erop dat je mailbox standaard 30mb is tenzij je die vergroot hebt. Misschien door een aantal grote mailtjes tegen je limiet aanzit? Nog even een url : kpn mail

Bijdrager
    rapplew

Mijn webmail box heeft een grote van 30mb.
    Het rare is wel dat er nog oude berichten in deze mail box staan.

Het is net of er niks gebeurd in mail bij de functie
    verwijderen bericht van server na ophalen: na één week.

Als ik verwijder nu selecteer (aan klik) dan gaat alles bij de server wel weg!

Bijdrager
    casperrrrrrr

Komt omdat je POP gebruikt, geen IMAP (tevens niet mogelijk bij KPN…).

Bijdrager
    rapplew

Kun me dit uitleggen? Verschil pop imap!?

Bijdrager
    rtgrs

Misschien heb je een paar grote e-mails in de uitgaande mailbox in je webmail?

Tip:
    Trek je POP-box van Het Net leeg met Gmail en gebruik Gmail via IMAP in Apple Mail.

Bijdrager
    Yosemite

Waarom de oude berichten een week op de mail server laten staan? Zet ‘m gewoon op direct verwijderen of na 1 dag. Dan loopt je mailbox niet zo snel vol.

Moderator
    Poezenbeest

Ander tabblad… Bewaar verwijderde berichten op de server… Ook even uitzetten…

Bijdrager
    rapplew

We gaan vanavond even kijken! Alvast bedankt allemaal

Bijdrager
    macpro

Ik laat berichten bij voorkeur ook minimaal 1 week en liefst 1 maand op de server staan voordat ik ze weg gooi. Stel dat mijn Mac crasht, dan kan ik maximaal 1 week kwijtraken t.o.v. de backup die elk weekend wordt gemaakt. Maar ik kan dan in ieder geval de mail van die week nog eens downloaden.

Bijdrager
    rapplew

# Zerk. Misschien een domme vraag.. maar waar vindt ik die regel? Heb alle tabbladen doorgelopen maar kan hem niet vinden.

# Macpro. Dit is ook mijn reden dat ik de mail “even” wil bewaren.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.