4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    mikekiwi

Mail: random openende mailbox; nu zwervende teksten (22-09)

Ik heb iets vreemds met ‘Mail’; heb alle mailboxen uit Outlook ge-exporteerd naar mbx en die dan wee r in Mail geimporteerd. DAt ging op zich prima, alle berichten zijn goed overgekomen.

Echter, de map met imports komt at random in andere submappen ook tevoorschijn, zie onderstaande screenprint (map Geimporteerd -> Recent):

Heb dus uiteraard de import maar 1x gedaan, en in het begin zie je de map ook maar 1x; later ververst het scherm zich en heb ik de map wel 2 of 3x in Mail staan.

Geeft een zeer onverzorgde en instabiele indruk; ik vind Mail an sich prettiger dan Thunderbird, maar als dit zo blijft, dan zal het toch Thunderbird worden (daarin heb ik de mails ook al geimporteerd en dat werkt vooralsnog wel goed).
    Heb nog geen accounts aangemaakt, zit nog in de switch tussen XP en Mac, XP ontvangt nu nog alle mail (gaat zeer binnenkort veranderen).

Iemand een idee waarom dit gebeurt en wat ik kan doen om dit te veranderen?

Om even een illustratie te geven wat er gebeurd als ik Mail nog een keer opstart…dan ziet het er zo uit:

aanpassing gebeurde terwijl ik zat te kijken, had mijn hand niet eens op de muis…Je ziet dat de map ” Misy” met submappen nu ook in eens op een heel ander niveau in de hoofdmailbox hangt…

Bijdrager
    Maarten Debruyne

Heb je daar dan een oplossing voor gevonden? Hier hebben we hetzelfde prob maar zelfs nog niet geïmporteerd. Gewoon uit zichzelf begonnen. Het lijkt wel of de muis zelfstandig is geworden

Bijdrager
    mikekiwi

Hoi,

wat ik nu gedaan heb is het volgende:

1. alles weggegooid uit Mail.app, zodat ik met een schone lei kon starten
    2. alle mappen die uiteindelijk zou willen hebben, heb ik handmatig aangemaakt in Mail.app
    3. heb toen het programma Outlook2Mac aangeschaft ($10), dat heeft de conversie van Outlook naar mbox voor elkaar gebokst
    4. alle mailboxen importeren in Mail (in mijn geval net geen 10.000 mailtjes)
    5. handmatig de mails uit de “Geimporteerd”-map naar de juiste map slepen die ik in stap 2 had aangemaakt
    6. de map “Geimporteerd” weggegooid

Werkt nu prima, ondervindt geen enkel probleem meer…

Mocht je dit zelf ook gaan doen, 1 kleine tip van mikekiwi: zet zowel je pc als mac in de US/English date-format voor het exporteren met Outlook2Mac en vervolgens het importeren. Heb ik dus niet gedaan en heb nu mailtjes in de mailbox die van oktober 2007 dateren.
    Op zich interessant, maar niet echt handig…

Bijdrager
    mikekiwi

Mail blijft vreemd doen… mailboxen zijn nu wel goed gevuld, maar na 2 dagen goed werken, laat Mail nu de teksten van de mailheader een beetje gehusseld zien:

wat moet ik hier nu weer mee…????

De tekst behorende bij ‘Van’ en ‘Onderwerp’ staan door elkaar, ‘Aan’ is naar onderen geschoven en is niet meer te achterhalen (is in list view wel te zien, dus de informatie komt goed aan, maar wordt een beetje ruk getoond…

’t Is nu niet echt de pijnloze overgang waar ik op had gehoopt…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.