-
Q:
Mail probleem iOS gmail server
Hallo OMTers,
Kort maar krachtig, m’n iPhone 5s wil de laatste tijd steeds moeilijk doen met mail ophalen. Account gegevens zouden niet correct zijn ingevuld. Jammere is alleen als ik account van m’n iPhone verwijder en dan gmail opnieuw toevoeg als account en laat verbinden pakt hij hem wel…maar naar een paar uur weer de melding dat de gegevens niet correct zijn.
Wat kan dit zijn?
NickDaar heb ik ook geregeld last van! Dit kalender jaar al een keer of vijf mijn Gmail-account op mijn iPhone 6 moeten verwijderen en opnieuw instellen. Het gekke is dat dat op mijn iPad mini en MBP werkelijk NOOIT hoeft! Alle instellingen al tig keer vergeleken, geen verschillen. Werkelijk onbegrijpelijk en zeer irritant. Met mijn andere 2 IMAP-accounts nooit problemen.
Apple Support – Gmail account cannot get or send email in iOS
Alerts you might see on your iOS device when you try to check or send messages in Gmail include:
– “Cannot Get Mail. The connection to the server ‘imap.gmail.com’ failed.”
– “Cannot Send Mail. The connection to the server ‘smtp.gmail.com’ failed.”
– “The username or password for [account] is incorrect.”
– “Could not connect using SSL. Would you like to try setting up the account without SSL?” If you select “yes” repeatedly, a message appears saying, – “Cannot Get Mail. The connection to the server ‘imap.gmail.com’ failed.”
– “The mail server ‘gmail.com’ is not responding. Verify that you have entered the correct account info in Mail settings.”
– “The IMAP server ‘imap.gmail.com’ is not responding. Check your network connection and that you entered the correct information in the ‘Incoming Mail Server’ field.”If you see any of these messages, follow these steps. After each step, check to see if you fixed the issue:
– Make sure your device is online by opening Safari and visiting http://www.apple.com.
– If you have other email accounts on your device, try to send and receive email from those accounts. If your Gmail account is the only one with the issue, fill out an unlock form to prove your identity.
– Remove your Gmail account from your device and add it again: Tap Settings > Mail, Contacts and Calendars > Add Account > Google. Enter your account information.Probeer bovenstaande een keer, specifiek het stuk over het “unlock form”.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.