9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    ndunsbergen

Mail probleem iOS gmail server

Hallo OMTers,

Kort maar krachtig, m’n iPhone 5s wil de laatste tijd steeds moeilijk doen met mail ophalen. Account gegevens zouden niet correct zijn ingevuld. Jammere is alleen als ik account van m’n iPhone verwijder en dan gmail opnieuw toevoeg als account en laat verbinden pakt hij hem wel…maar naar een paar uur weer de melding dat de gegevens niet correct zijn.

Wat kan dit zijn?
    Nick

Bijdrager
    laminar

Daar heb ik ook geregeld last van! Dit kalender jaar al een keer of vijf mijn Gmail-account op mijn iPhone 6 moeten verwijderen en opnieuw instellen. Het gekke is dat dat op mijn iPad mini en MBP werkelijk NOOIT hoeft! Alle instellingen al tig keer vergeleken, geen verschillen. Werkelijk onbegrijpelijk en zeer irritant. Met mijn andere 2 IMAP-accounts nooit problemen. (n)

Bijdrager
    laminar

Gisteren Gmail opnieuw moeten aanmaken op de iPhone. Vandaag weer hommeles!! (n)(n)(n)

Bijdrager
    Zakske

Apple Support – Gmail account cannot get or send email in iOS

Alerts you might see on your iOS device when you try to check or send messages in Gmail include:

– “Cannot Get Mail. The connection to the server ‘imap.gmail.com’ failed.”
    – “Cannot Send Mail. The connection to the server ‘smtp.gmail.com’ failed.”
    – “The username or password for [account] is incorrect.”
    – “Could not connect using SSL. Would you like to try setting up the account without SSL?” If you select “yes” repeatedly, a message appears saying, – “Cannot Get Mail. The connection to the server ‘imap.gmail.com’ failed.”
    – “The mail server ‘gmail.com’ is not responding. Verify that you have entered the correct account info in Mail settings.”
    – “The IMAP server ‘imap.gmail.com’ is not responding. Check your network connection and that you entered the correct information in the ‘Incoming Mail Server’ field.”

If you see any of these messages, follow these steps. After each step, check to see if you fixed the issue:

– Make sure your device is online by opening Safari and visiting http://www.apple.com.
    – If you have other email accounts on your device, try to send and receive email from those accounts. If your Gmail account is the only one with the issue, fill out an unlock form to prove your identity.
    – Remove your Gmail account from your device and add it again: Tap Settings > Mail, Contacts and Calendars > Add Account > Google. Enter your account information.

Probeer bovenstaande een keer, specifiek het stuk over het “unlock form”.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 10 maanden geleden door  Zakske.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 10 maanden geleden door  Zakske.

Bijdrager
    laminar

Dank Zakske! Het lijkt na dat unlock form goed te werken. Nu nog wel afwachten hoe lang natuurlijk!

Bijdrager
    laminar

Nee. Het is toch weer een keer gebeurd. Ik vind het onbegrijpelijk. Waarom op iPhone wel en op iPad nooit? Zelfde OS, zelfde instellingen.
    Zou het iets te maken hebben met communicatie via Het GSM-netwerk?

Bijdrager
    T-sec

Je kan nog proberen om in het instellingen menu van Google Mail de Security Settings minder hoog te zetten.
    Dit wil nog wel eens de oplosing zijn bij het binnen halen van Google e-mail via de Mail App van OSX.

Bijdrager
    laminar

Ik kan die optie niet vinden T-sec. Ik zoek bij Gmail (webmail) > tandwieltje > Settings.

Bijdrager
    laminar

T-sec ??

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.