8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager

Mail probleem: blijft om wachtwoord vragen en wil niets ophalen, wel verzenden

Hallo allemaal,

Mijn probleem is het volgende: Omdat onlangs de mbp van mijn moeder is gestolen, probeer ik haar mail nu even op mijn nieuwe iMac te configureren, zodat ze toch haar mail kan bekijken.

Nu hebben mijn ouders een website, met een bijbehorend adres. Dus mijn vader heeft op zijn mac: [email protected] En nu wil ik op mijn imac dus het adres: [email protected] te krijgen. Na alles ingesteld te hebben vraagt mail iedere keer om het wachtwoord bij het ophalen van de mail:

”De POP-server ‘mail.onzewebsite.nl’ accepteert het wachtwoord voor de gebruiker ‘[email protected]’ niet.”

Als ik vervolgens weer het wachtwoord opgeef, krijg ik gewoon weer dezelfde melding! Echter, ik kan wel mail versturen vanaf haar adres naam mijn @me.com adres. (uitgaande server is smtp.inter.nl.net, =onze provider)

Het volgende is dat mijn vader nu precies hetzelfde probleem heeft! Hoe kan dit? Hij heeft een eigen computer, is enige gebruiker daarvan en zijn instellingen zijn niet gewijzigd.

Nu lijken mij twee dingen logisch. 1. Het wachtwoord van mijn moeder klopt inderdaad niet. Maar als dit het geval zou zijn, dan zou ik toch ook geen mail moeten kunnen versturen vanaf haar mail account? (maar dat kan dus wel) Optie 1 lijkt dus af te vallen.

Nu blijft er nog een ding over, en dat zou het probleem dat mijn vader heeft sinds ik de account van mijn moeder op mijn mac probeer in te stellen. Ik heb namelijk al wat op het internet en OMT gezocht en het blijkt dat meer mensen dit probleem hebben. Ik lees dat dit kan komen wanneer je teveel achter elkaar probeert mail binnen te halen en dat het dan tijdelijk wordt tegengehouden.

Zou dit kunnen? Zou het dan dus kunnen dat mijn vader ook dat probleem heeft? (terwijl ik de mail bij mijn moeder probeerde op te halen, niet bij mijn vader) En zo ja, hoe lang is dan tijdelijk? Aan het eind van de dag moeten we toch echt weer kunnen mailen. (ivm bedrijf)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik weet het echt niet meer…

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ok sluit eerst eens uit dat wachtwoord of gebruikersnaam de oorzaak zijn. Elke serieuze webhost heeft wel een webmail adres. Log daar eens in. Lukt het daar wel dan zou ik het probleem eens zoeken in de hoek van de instellingen voor POP3. De kans is dan vrij groot dat je een update/wijziging van je host instellingen over het hoofd hebt gezien.

Bijdrager
    Lauwrence

Niet iedere SMTP server vereist een login, POP wel, dus dat zou een verklaring kunnen zijn. Wat Maddox aangeeft, probeer eens in te loggen op de webmail accounts van beiden, dan weet je in ieder geval dat de login gegevens kloppen.

Bijdrager
    bouncer

Even alle POP-entries in Sleutelhanger app verwijderen wil ook nog wel eens helpen.

Moderator
    Strifer

verzenden gaat in veel gevallen zonder wachtwoord, dus daar zou ik geen conclusies aanhangen.

met betrekking tot je moeders account, is het zeker dat de gebruikersnaam goed is? ik heb weleens gehad dat ik in de mail het hele email adres moest invullen als gebruikersnaam en op de website interface slechts het gedeelte voor de @.

Bijdrager
    RickDeRaaf

“De POP-server ‘pop3.telfort.nl’ accepteert het wachtwoord voor de gebruiker ‘*****.*’ niet”

Heel irritant :ftim:
    Dit komt waarschijnlijk omdat zowel de iPhone als de iMac om de 5 minuten kijkt of er nieuwe mail is. Nu heb ik de iMac voor nood maar ingesteld om om de 15 minuten te kijken maar ik blijf deze melding krijgen!

Ligt aan de provider, Deze vind dat er teveel wordt gevraagd aan de mailserver en reject dan de aanvraag.

Bijdrager
    bouncer

Ter overweging: een Mobile Me abonnement nemen.
    Mobile Me checkt dan en synchroniseert vervolgens naar iMac en iPhone.

Bijdrager
    RickDeRaaf

Ter overweging: een Mobile Me abonnement nemen.
    Mobile Me checkt dan en synchroniseert vervolgens naar iMac en iPhone.

Wordt overweegd :sarcastic:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.