6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    cartoentje25

Mail probleem

Sinds een tijdje werk ik met mail 2.0 voor mac. Leuk programma maar het heeft de irritante eigenschap om steeds een voorvertoning te wille vertonen van alles wat ik als attachment wil versturen.
    Weet iemand of dit uit te schakelen is?
    Het probleem zit hem in het feit dat ik vaak heel grote bestanden moet doorsturen. De bestanden zijn nietzozeer groot wat betreft het aantal MB maar wel wat betreft de afmetingen.
    Ik maak vaak afbeeldingen van 3×3 meter en moet deze dan versturen als PDF. Mail probeert deze dan altijd als voorvertoning te tonen en loopt daarop vast. De afbeelding verkleinen of kleiner doorsturen is geen optie want de PDF wordt dan omgezet naar een JPG en dat wil ik niet.

Ik wil dus net zoals in Microsoft outlook het bestand kunnen koppelen en allleen het PDF symbooltje zien …

Het rare van de hele zaak is dat mail soms wel alleen het symbl toont maar dat =dan weer wel en dan weer niet doet…

iemand een oplossing?

Bijdrager
    Ben271185

Het rare van de hele zaak is dat mail soms wel alleen het symbl toont maar dat =dan weer wel en dan weer niet doet…

Dat is me ook al opgevallen en er lijkt niet echt een patroon in te zitten. Via de hulp-functie van Mail heb ik alleen dit gevonden. Het helpt je niet echt verder :

Om de grootte van een afzonderlijke afbeelding te controleren, houdt u de Control-toets ingedrukt en kiest u ‘Toon als symbool’. De afbeelding verandert in een symbool en de grootte van de bijlage wordt naast de bestandsnaam weergegeven.

Bijdrager
    Oppie

Ja, rechtermuisknop op de afbeelding en kies ‘Toon als symbool’.
    Of betreffende afbeelding eerst ‘zippen’ (Maak archief aan van …).

Bijdrager
    fatboysmart
    Bijdrager
    cartoentje25

Heee…

dat extra programmatje doet het hem….

thanks

Bijdrager
    fatboysmart
    ”cartoentje25″

Heee…

dat extra programmatje doet het hem….

thanks

Graag gedaan…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.