4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    hopsa

Mail 'per abuis' stuk

Beste medegebruikers,

ik heb een nieuwe tweedehands 2011 iMac, hierop staat uireraard nog een Mail app, met bijbehorende accounts/mails e.d.
    Nou dacht ik slim te zijn door in Bibliotheek/Mail/V2/… mijn bestanden uit mijn 2006 iMac te slepen.
    Voordat ik dat deed heb ik alle bestanden gekopieerd/versleept naar een andere locatie.
    Dan een nieuw e-mail account aangemaakt (Waar Mail zelf om vroeg bij opstarten).
    Vervolgens het commando Bouw postbus opnieuw op.
    Maar helaas, dat wrkte niet.

De mappen structuur van 10.7 is anders opgezet dan die van 10.6.
    Dus deze heb ik ook op die manier gezet.

En nu start mail alleen maar op, maar toont absoluut niks.

Wat nu? Behalve dat ik niet zo stom had moeten zijn…

Bijdrager
    SunKeeper

Is de Mac al überhaupt opnieuw geïnstalleerd nadat je die hebt gekocht?

Zo nee, raad ik je eerst aan dat te doen. Start op met Command + R tijdens het opstartgeluid, na een tijdje krijg je een scherm met de keuze om een nieuw exemplaar van Mac OS X te installeren.
    Let erop dat je een backup achter de hand hebt van bestanden die je al op je nieuwe iMac had gezet. Tijdens herinstallatie wordt alles gewist.

Als je dan op dat moment op versie 10.7 Lion werkt, is het verstandig meteen gratis te upgraden naar OS X 10.9 Mavericks. Mocht je Lion nooit hebben gekocht, moet je eerst upgraden, daarna een nieuw exemplaar installeren.

Daarna pas gaan kijken naar de Mail. Er is vast een correcte manier om dit zonder problemen overgezet te krijgen.

Samengevat: eerst een goede fundering leggen, dan pas je huis bouwen. Op een scheve fundering stort het huis later in.;)

Bijdrager
    hopsa

Hmm, inderdaad maar overnieuw beginnen, thanks
    Hopsa out

Bijdrager
    iMad

Wat voor mail account is het?
    IMAP of POP?

Bij IMAP kan je gewoon je mail account opnieuw toevoegen aan de andere Mac en alles staat er weer in.
    Alle Postbussen die je niet onder het IMAP account hebt staan kan je exporteren en weer importeren.

Bij POP moet je alle Postbussen exporteren en weer importeren.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.