3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Kasper

Mail overzetten van ene mac naar de andere specifiek problee

Sinds gisteren de trotse eigenaar van een iMac. Nu heb ik de hele zooi overgezet met migration assistant, ging prima was zo gepiept.

Ik heb de oude mac geformateerd en die is nu mooi schoon, gaat dienen als fileserver etc. Alleen wil ik nu daar mn mail op kunnen lezen. Ik heb draadjes hier gevolgd en com.apple.mail.plist overgezet en de hele map mail. 2 van de 3 mail accounts werken prima, bij eentje zegt ie echter dat de server de connection refused. Ik heb de instellingen vergeleken en deze lijken exact hetzelfde te zijn.

Ik ben dus op zoek naar tips om dit te verhelpen…

Allebei de macs gebruiken 10.5.6 met de nieuwste versie van Mail.

Kasper

Bijdrager
    Pieterr
    ”Kasper”

Ik ben dus op zoek naar tips om dit te verhelpen…
    Allebei de macs gebruiken 10.5.6 met de nieuwste versie van Mail.

Gebruik je IMAP?
    Zo niet, overweeg dan om een IMAP mail account (bv Gmail) te gebruiken. Dan kun je op beide Macs bij je email.

Bijdrager
    Kasper

Ja dat zou een optie zijn. Alleen heb ik 3 accounts allemaal voor verschillende doeleinden en is dit bij een hoop mensen bekend natuurlijk. Het zou een enorme rompslomp worden om dit door te geven.

Ik wil gewoon dat het foutloos op beide macs werkt. Aangezien de instellingen identiek zijn aan elkaar zou dat toch moeten kunnen, ik zou bijna zeggen waarom heb ik anders een mac. Voor dit soort gezeik kan ik ook voor 200 euro een DELL halen.

Kasper

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.