7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    EagerB0bNerd

[mail] opnieuw installeren ? (opgelost)

Hallo allemaal,

ik probeer een vriendin te helpen die een probleem heeft met Mail, wat niet meer wil opstarten. Het probleem is ontstaan direkt na de laatste programmatuurupdate (iCal & iSync) maar dat zal toeval kunnen zijn.
    Het is een Powerbook 17 ” 1Ghz met 1024 Mb Ram, OS X 10.2.8

ik heb “herstel bevoegdheden” gedraaid en met programmatuurherstel de programma’s hersteld, maar Mail doet helemaal niets als je erop klikt.

•wat zou ik nog meer kunnen proberen ?
    •Ik zat zelf te denken om Mail opnieuw te installeren, maar hoe kom ik eraan ? Was er niet een programmaatje om dat uit de “Software DVD” te trekken ?
    • iemand nog suggesties ?

bedankt

Bijdrager
    tijs

Kijk eens via zoeken of mail (het programma zelf) niet naar een andere map verplaatst is. De dock weet het dan niet meer staan en het programma reageert dus ook niet meer.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Tijs,
    helass, maar ook als je naar het programma zelf gaat, doet ie niks…

maar bedankt voor de suggestie

Bijdrager
    Deskman

De voorkeuren eens even wegzetten (com.apple.mail.plist). Niet gelijk weggooien, want je accountgegevens zitten hier allemaal in. En als dit het probleem niet verhelpt kun je het weer terugzetten…

Je kunt ook een nieuwe gebruiker aanmaken en kijken of Mail daarbij wel draait. Zo ja dan ligt het niet aan het programma zelf…

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Hé Deskman,

had ik ook al geprobeerd maar het hielp niets.
    Maar het is nu opgelost. Wat ik gedaan heb:
    Op externe HD een nieuw OS X geinstalleerd
    de mail uit de nieuwe installatie versleept naar de oude locatie
    en nu werkt het weer !

bedankt

Bijdrager
    Deskman

Ik moest het even opzoeken… De volgende tijd kun je je veel tijd besparen met Pacifist. Daarmee kun je de losse onderdelen uit de installer van OSX halen.

Onthouden!

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”Deskman”

Ik moest het even opzoeken… De volgende tijd kun je je veel tijd besparen met Pacifist. Daarmee kun je de losse onderdelen uit de installer van OSX halen.

Onthouden!

dat was het wat ik zocht !! Ik zal het gelijk downloaden

bedankt nogmaals

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.