19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Theo7

mail opnieuw installeren?

Hallo allemaal,

Mijn vrouw heeft een nieuwe airbook gekocht.
    Erg leuk en erg mooi maar ze is niet blij met de nieuwe mail versie 3 punt nog iets.
    Nu wil ze dus weten of het mogelijk is om mail opnieuw teinstalleren.
    zoja kan je het dan gewoon over de bestaande versie installeren?

Oude versie

Is het eventueel mogelijk om de bestaande versie eraf te halen en een oudere versie ( de 2.0) erop tezetten?

We zijn allebei ‘oude’ window gebruikers en dus nog niet zo bekend met dit op een mac.
    Alvast bedankt voor de tips!

Theo

Bijdrager
    bartje

Voor zover ik weet is het niet mogelijk oude versies van Mail te draaien in Leopard.

Bijdrager
    Theo7

Bedankt voor je snelle reaktie! :D
    Maar een ‘domme’ vraag misschien, hoe kan je zien of ze een leopard of tiger heeft?

Ik dacht namelijk dat ze een tiger heeft, de versie zegt alleen MacOSX 10.5.4

Geblokkeerd
    Anoniem

Het kan waarschijnlijk wel, maar het vereist wat gepruts. De vraag is vooral waarom je dat zou willen. Wat is haar probleem met Mail 3? Notes en ToDos kun je uitzetten en de knoppenbalk is zelf samen te stellen, dus je kunt Mail 3 in heel veel op Mail 2 laten lijken.

A propos, OS 10.5.4 is Leopard.

Bijdrager
    Theo7

aha,

Ik weet eerlijk gezegd niet precies wat haar problemen zijn.
    Ik zal het haar vragen, misschien is er inderdaad wel een simpele oplossing.

Even een prive vraagje: ben jij toevallig familie van Ernie?

Beter bekend als Ernst Jan Nieuwland?

Bijdrager
    Theo7

ok het probleem is dat als ze nieuwe mail wil ophalen het programma begint tewerken, maar dan na een paar seconden gewoon helemaal vast zit. Je ziet de wieltjes die normaal draaien als het meel ophaalt, maar die staan nu dus stil.
    Ze heeft exact dezelfde instellingen als op haar stationare mac.

Iemand een idee waar dit aankan liggen, en vooral hoe dit optelossen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Nietzman

Kijk eens onder Window>Activity waar ‘ie zich op verslikt.

Dit klinkt in ieder geval niet als het soort probleem dat met een downgrade op te lossen is.

Bijdrager
    bartje

Anders kan je misschien even je mail inbox backuppen. Daarna Mail.app in de prullenbak gooien.

Via Pacifist kan je met de Leopard DVD, het programma Mail opnieuw installeren.

Bijdrager
    Theo7

Bedankt!

Tjonge het is echt ongelooflijk, zowel op de NL joomla forum als op dit forum is men altijd supersnel met tips etc.
    Zowel op de Engelstalige als op Zweedse forums kan je uren of dagen wchten op een reaktie. Fantastisch!:D

Ik zal haar beide tips even doorgeven.
    Nogmaals bedankt.

De mail is in imap dus backup de inbox is dan niet nodig, toch?

Theo

Bijdrager
    Theo7

Daar ben ik weer,

Ze kan in mail niet onder window kijken omdat het hele programma gewoon niet werkt.
    Ik beschreef het probleem een beetje verkeerd.
    Als ze klikt op mail om het programma dus te openen dan reageert het niet.
    en uiteindelijk krijgt ze ook een error met de mededeling dat mail niet reageert.
    Het is dus niet alleen een probleem dat ze geen email kan ophalen, maar het mail programma zelf start niet op.

Gaarne dus nog meer suggesties.

Alvast bedankt!

Theo

Bijdrager
    bartje

Wat zegt het rapport wat aangemaakt wordt?

Bijdrager
    Theo7

Ze krijgt geen rapport.

alleen als ze mail geforceerd afsluit, dan krijgt ze de volgende mededeling:

Mail svarar inte op z’n Nederlands is dat dus Mail reageert niet.

Bijdrager
    Theo7

Heeft er niemand een oplossing?

Bijdrager
    bartje

Mijn oplossing (paar posts hierboven) werkte ook niet?

Bijdrager
    Theo7

nja, ze heeft zich bedacht en wil toch eerst proberen het probleem optelossen i.p.v opnieuw te installeren.

Vandaar.

Bijdrager
    Pieterr

Ik zou niet beginnen met de hierboven gesuggereerde oplossing om je gehele Mail.app weg te gooien.
    Wat je wel zou kunnen doen is de preferences van Mail (com.apple.mail.plist) weggooien, zodat je weer met een schone lei kunt beginnen.
    Misschien is er wat mis gegaan tijdens de configuratie van het email account.
    Met een lege preferences zou Mail in ieder geval weer moeten opstarten.

Bijdrager
    Theo7

Bedankt, dat zal ik er doorgeven.

:D

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Theo7

Tack!:wink:

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.