10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    alfred vraagt

mail ophalen OS X vs10.5 in hotels in het buitenland

Kan iemand me helpen? Ik heb KPN mail via Planet en kan in het buitenland in hotels probleemloos mail ophalen maar nooit mail verzenden. Er verschijnt een foutmelding dat er iets is met de sever. Zijn het mijn instellingen? Is het de poort? Ik heb gezocht en gezocht maar kan geen antwoord vinden. (Overigens een waarschuwing; ik ben een beginnende apple gebruiker en zeker geen lichtend voorbeeld als het om computers gaat)

Bijdrager
    MikeNewgate

Je kan de SMTP server (die de e-mails verzend) niet gebruiken als je niet bent aangesloten op een KPN-verbinding.
    Je moet even op zoek naar een andere methode.

Dit is de oplossing die ik gebruik:
    http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?threadid=4857

Bijdrager
    filenox

En die smtp server kan je altijd vragen aan de balie:)

Bijdrager
    joostovermars

ja, dat is een bekend verschijnsel. beste is via webmail werken, dat werkt altijd. Zeer irritant is dat je ook je website bij planet/kpn niet kunt bijwerken om dezelfde reden…..

Bijdrager
    Rolf

het probleem is dat veel providers – nouja veel….in mijn geval ben ik het alleen in oostblok tegengekomen tot nu toe – geen buitensporig dataverkeer over hun servers willen laten gaan. Inkomende mail betaal je meestal (altijd?), maar uitgaand is een minder ‘grijpbaar’ probleem. Totdat je dus merkt dat iemand daarom zijn smtp helemaal heeft dichtgegooid.

Mijn ervaring in het (voormalige) oostblok was een ENORM hulpvaardige (dit is een beetje cynisch dus), en ik heb mijn toevlucht gezocht bij http://www.smtp.com. Krijg je een account, en die kun je in voorkomende gevallen altijd en overal gebruiken als verzend / smtp server.

Kost wel geld: 50 US per jaar…maarja…zakelijk lijkt me dat wel te verantwoorden, toch ?

Bijdrager
    Oppie
    ”FileNox”

En die smtp server kan je altijd vragen aan de balie:)

En dat dacht jij? Zeker nog nooit in een hotel geweest… Even aan zo’n balie meisje vragen wat de SMTP server is.:roll:

Switchen naar Xs4all is voor jou een oplossing.
    Er zijn hier vrij veel draadjes over; zie ook hier: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1664017

Bijdrager
    vanquish

werkt dit ook met een mobile me account ??

Of zit je dan nog steeds met smtp problemen ?

Bijdrager
    LordChaos

Ik zie echt niet in wat dit nou met het voormalig Oostblok te maken heeft, veel providers geven alleen hun abonnees toegang omdat deze servers anders gebruikt voor spam doeleinden. Dat is de voornaamste reden.

Je kunt bijvoorbeeld altijd wel de gmail smtp servers gebruiken om mail te versturen.

Bijdrager
    LordChaos
    ”vanquish”

werkt dit ook met een mobile me account ??

Of zit je dan nog steeds met smtp problemen ?

Nee. MobileMe heeft dat probleem niet.

Bijdrager
    alfred vraagt

Voor iedereen die de moeite en de tijd heeft genomen om op mijn vraag te reageren, hartelijk dank. Ik denk dat ik de oplossing ga zoeken in een mobile me account. Ik begrijp nu in elk geval waarom het niet kan.
    Thanks. Alfred

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.