10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Dagaloni

Mail ophalen met een proxy server

Op school hebben we een proxy server waar je moet inloggen en zo kun je op inernet. Even een paar poorten wijzigen, inlog gegevens invoeren en ik heb internet (gelukkig onthoud Mac os x 10.5 dat allemaal). Ik heb internet en daar houd het bij op. Ik zou graag mijn mail willen ophalen via mail. Versturen hoeft niet. Maar weet iemand hoe ik dat moet doen?

Bijdrager
    iJoost

Dat lukt dan alleen als die proxy ook mail-protocollen ondersteunt. En meestal doen ze dat niet. Dat wordt webmail dus.

Bijdrager
    Dagaloni

Hea jammer..

Bijdrager
    macpro

Je kunt eventueel in plaats van Mail ook Entourage gebruiken. Die kan standaard beter overweg met proxy servers.

Bijdrager
    SPQR
    ”macpro”

Die kan standaard beter overweg met proxy servers.

En hoe zou het minder makkelijk wèl gewoon met Mail.app kunnen? Ik ben er ook wel in geïnteresseerd…

Bijdrager
    iJoost

Het gaat echt alleen als ze de proxy zo opgezet hebben dat ie mailen via andere servers ook toestaat. De meeste bedrijfs- en school-proxies zijn ingericht om alleen verkeer naar webservers door te geven omdat men het gebruik van de eigen mailserver wel voldoende vindt.

Bijdrager
    Dagaloni

Ik heb gevraagd en de proxy server staat mail toe:D En nu?

Bijdrager
    iJoost

Dan kunnen “ze” je ook vertellen wat je moet instellen. Adres van de proxy-server, poortnummer, userid, wachtwoord…

En mogelijk ben je dan inderdaad beter af met Entourage. Als macpro dat zegt, dan geloof ik dat direct. Want zelf ben ik nog niet in een situatie geweest waarin een proxy dat kon dus uit eigen ervaring kan ik niet spreken. Maar de proxy-instellingen voor Mail.app zou ik in de Systeemvoorkeuren onder Netwerk verwachten. Eens kijken…

Bijdrager
    iJoost

Ik denk dat het met die SOCKS-proxy moet. Maar geen flauw idee hoe. Het is nu eenmaal weinig standaard, mailverkeer via een proxy. Maar als die van jouw school het ondersteund dan kunnen ze je vast en zeker ook netjes uitleggen hoe je het precies moet instellen, want dat zal de gemiddelde computergebruiker in dit geval toch echt nodig hebben… enige uitleg.

Bijdrager
    Dagaloni

Ik snap nu waarom ik geen mail had. Het pasword van de mail server was verandert. Dus kon niks ophalen. Heb nu gewoon mail:D

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.