12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    edokoch

Mail opent niet!?

Hallo mensen. Na al een paar jaar een hele tevreden apple gebruiker te zijn heb ik toch een eerst probleempje te pakken waar ik maar niet uit kom. Ik heb net Leopard gekocht en geinstalleerd op mijn Powerbook en nu werkt Mail niet meer. In de dock geeft hij wel aan dat het actief is, maar mail ophalen gaat niet (gmail). Ook wordt niet automatisch de inbox geopend en afsluiten via Cmd-Q gaat ook niet meer.

Het zal vast iets heel eenvoudigs zijn wat ik over het hoofd zie, maar ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.

Moderator
    unSOUND

Wat jij nu beschrijft lijkt heel erg op een ander probleem wat onlangs besproken werd.

Wat je kunt proberen is:

• Sluit Mail geforceerd af
    • Ga naar de bibliotheek in je thuismap, en haal daar de map Mail weg ( zet hem even op je bureaublad )
    • Start Mail op, die geeft nu de vraag of je je postbussen wilt importeren, doe dit niet.
    • Ga terug naar je Bibliotheek, daar staat nu een nieuwe map “Mail”. Verander de naam daarvan naar “Mail2”
    • Plaats de map “Mail” weer terug in de Bibliotheek.
    • Klik nu pas op “Ga door”

Bijdrager
    bassmac

Zelfde net gehad, 10.5 gekocht, geïnstalleerd, mail blijft leeg en wil niets laden, kan alleen geforceerd uit.
    Oplossing gevonden:
    http://groups.google.com/group/nl.comp.sys.mac/msg/9d8a76409d127ec9?pli=1

komt neer op:
    -zet mail uit, ja, geforceerd,
    “simpeler methode: trash de 2 bestanden
    ~/Bibliotheek/Mail/MessageRules.plist en MessageRules.plist.backup. ”
    -zet mail weer aan. -feest!

(“In de helft van de gevallen is dat voldoende, trash in de andere helft 
van de gevallen ook nog
    ~/Bibliotheek/Mail/SmartMailboxes.plist en SmartMailboxes.plist.backup 
en Mail werkt weer en importeert keurig al je berichten. Accountgegevens 
hoeven op deze manier ook niet opnieuw ingevoerd te worden.” )

Werkt perfect,
    Was er toch even vervelend van, dus deze poster ( Douwe, mij verder onbekend) verdient mijn dank.:)

Bijdrager
    Roy12345

Ook ik heb dit probleem al een tijdje. De tweede tip werkte bij mij helaas niet. De eerste lijkt wel te werken. Top! Heeft iemand een idee waardoor dit probleem veroorzaakt wordt?

Roy

Bijdrager
    Ouistiti

Als ik Mail opstart verschijnt de ‘spinning wheel’-of-hoe-heet-het-ook. Ik kan niets meer doen en het enige dat er mij nog rest is het programma geforceerd stoppen. De Mac herstarten biedt geen oplossing. Mail deïnstalleren en opnieuw erop zetten is geen optie, aangezien ik niet graag mijn mails van de voorbije 3 jaar kwijt wil zijn.

Iemand een oplossing?

Bijdrager
    Archibald
    ”unSOUND”

Wat jij nu beschrijft lijkt heel erg op een ander probleem wat onlangs besproken werd.

Wat je kunt proberen is:

• Sluit Mail geforceerd af
    • Ga naar de bibliotheek in je thuismap, en haal daar de map Mail weg ( zet hem even op je bureaublad )
    • Start Mail op, die geeft nu de vraag of je je postbussen wilt importeren, doe dit niet.
    • Ga terug naar je Bibliotheek, daar staat nu een nieuwe map “Mail”. Verander de naam daarvan naar “Mail2”
    • Plaats de map “Mail” weer terug in de Bibliotheek.
    • Klik nu pas op “Ga door”

Had net hetzelfde probleem, deze oplossing werkte perfect voor mij. Ik heb nu al mijn mails terug en mail zelf werkt ook terug perfect

bedankt!

Bijdrager
    Ouistiti

ja, ondertussen is het bij mij ook al opgelost, toch bedankt.

Bijdrager
    karllaurent

Ik heb een gelijkaardig probleem in Tiger (PowerBook G4), maar de gesuggereerde oplossingen werken niet.
    Als ik Mail wil openen krijg ik onmiddellijk (geen strandbal, niet vastlopen) volgend venster:

Ik heb nog 25 GB vrij dus dat kan het niet wezen.
    Kan iemand helpen?

Bijdrager
    Vinhelper

Sinds wanneer heeft de thuismap een beperkte grootte??

Ik zou het niet weten.

Hoe groot is je thuismap?

Bijdrager
    karllaurent
    ”Vinhelper”

Sinds wanneer heeft de thuismap een beperkte grootte??
    Ik zou het niet weten.
    Hoe groot is je thuismap?

ca 50 GB, maar ik dacht ook niet dat die beperkt was in grootte

Bijdrager
    karllaurent

Nog vergeten te zeggen: als ik een nieuwe account aanmaak functioneert Mail prima, maar handig is dat natuurlijk niet.

Bijdrager
    Vinhelper

Als je een externe schijf/andere computer/andere Mac hebt moet je maar wat overzetten…zou het anders ook niet weten.

Blijf het vreemd vinden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.