6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Nic

Mail op twee Macs

Eén email-adres van Ziggo, twee Macs, beiden draaien op Mavericks (maar het probleem speelt al langer).
    Op de ene computer, een iMac uit 2007, komen de emails allemaal aan. Op de ander, een MBP uit 2008, komen regelmatig niet alle emails aan. Sommige emails komen dus alleen binnen op de iMac, en in zijn geheel niet op de MacBook. Niet in de ongewenste reclame, niet in de prullenmand.
    Dit is natuurlijk onhandig, zeker voor de momenten wanneer je enkel met de MacBook op pad bent: sommige emails ontvang je dan simpelweg niet.

Ik heb me al suf gezocht in de instellingen van Mail, maar ik heb nog niets gevonden wat hieraan debet zou kunnen zijn. Zou het probleem bij Ziggo kunnen liggen? Dat deze de email niet doorgeeft aan beide computers?

Heeft een van jullie een tip om dit op te lossen?
    Zelf dacht ik in het uiterste geval een nieuw GMail-adres aan te maken en in te stellen op de MBP, en alle Ziggo-email hier automatisch naar te laten forwarden. Ontvang ik dan nog wel gewoon de email op de iMac?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Waarschijnlijk POP je, wat niet meer betekend dan dat je de mail van de server haalt en deze daar verwijdert. Ieder apparaat dat aanhaakt nadat het bericht opgehaald en verwijderd is door een ander apparaat loopt dat bericht dus mis. Je kan twee dingen doen, of de tijd van het verwijderen van de server verhogen in je instellingen of een IMAP account aanmaken bij bijvoorbeeld Apple (iCloud) of Google (Gmail).

Ziggo (en zo goed als alle andere providers) ondersteund geen IMAP. IMAP verwijdert het opgehaalde mailbericht niet maar maakt een kopie op je apparaat, elk apparaat erna krijgt gewoon netjes zijn eigen kopie.

Bijdrager
    iDuck

Voorheen haalde ik ook op 2 mac’s pop3 mail op. Gewoon zorgen dat je bij voorkeuren van desbetreffend account je de mail niet meteen verwijderd van server maar na bijvoorbeeld een maand na ophalen.

Bijdrager
    r.heijma

Wat je kunt doen is Ziggo de mail door laten sturen naar je icloud account.
    Daarna laat je de mail verwijderen op de mailserver. Hiermee voorkom je dat je mailbox vol loopt.
    Hiervoor moet je op de webmail van Ziggo dit als regels instellen.
    Eigenlijk wijst alles zichzelf.
    Op de Macs moet je dan de mail van de icloud server instellen. De Ziggo server instellingen heb je niet meer nodig.

Veel succes ermee.

Bijdrager
    Fietsbel

Dat forwarden naar een ander account kan natuurlijk, maar Ziggo server/instellingen heb je wel nodig als je van je Ziggo adres berichten wilt versturen.

Bijdrager
    r.heijma

Tja, met dat doorsturen kun je beter niet meer via Ziggo mailen. Ik doe dat in ieder geval niet meer. Alles via gmail of iCloud.
    Of je moet een andere e-mail server hebben met iMAP.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.