11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    abbenhui

[opgelost] mail op iCloud

In systeemvoorkeuren kun je bij iCloud aangeven waar je iCloud voor wilt gebruiken (foto, contacten, agenda’s etc).

Je kunt ook mail aanvinken. Weet iemand wat er dan naar iCloud gaat?
    De mail in de postbussen die nu ‘op mijn Mac’ staan?
    De inhoud van de postbussen op de server?

Bijdrager
    dakdekker

Neen, enkel alles wat verstuurd wordt naar iCloud.com of me.com komt op de iCloud.

Persoonlijk heb ik in mail op mijn iMac  regels ingesteld die alles netjes in mapjes op iCloud zetten, zeg maar een soort van archief. Zo heb je alles mooi verdeeld op al je toestellen (van apple natuurlijk) en wordt deze niet zo vervuild als alle andere mailboxen. Verder verstuur ik alles standaard vanuit een ander mailbox.

Bijdrager
    abbenhui

dubbel verstuurd:-(

Bijdrager
    abbenhui

@dakdekker: oh, wat interessant! Ik gebruik mijn iCloud mailadres niet, maar die oplossing van jou om je ‘archief’ naar iCloud te hijsen met regels lijkt me een goed idee. Kun je me in een PB zo’n regel als voorbeeldje laten zien?

Bijdrager
    jorikcaljouw

Met andere woorden, als je dat vinkje aanzet, krijg je een (aparte) email account met een @icloud.com / @me.com emailadres in Mail.app te zien. Deze kun je dan ook met een browser op icloud.com benaderen en natuurlijk op andere Apple devices of andere computers via IMAP/SMTP.

Beetje off-topic, maar persoonlijk vind ik het jammer dat je icloud (met name de webmail) niet zo kunt instellen, dat email van je eigen domain afkomt of dat het mail van je eigen domain ontvangt. (Dit kan wel met gmail)

Bijdrager
    abbenhui

<p class=”cite”>jorikcaljouw op 24 oktober 2018 om 08:19</p>
    Persoonlijk vind ik het jammer dat je icloud (met name de webmail) niet zo kunt instellen, dat email van je eigen domain afkomt of dat het mail van je eigen domain ontvangt.

Ja, dat was ik eerlijk gezegd verwachtte. Maar ik ben denk ik al een heel eind met die oplossing van dakdekker (zie hiervoor).

Bijdrager
    dakdekker

eerst een iCloud account instellen, daarna een map, aanmaken met met gewenste naam, daarna:

Mail, Voorkeuren, Regels, Voeg regel toe, dan:

voorbeeld regels

Bijdrager
    McMeller

Hou er wel rekening mee dat je deze regels offline toepast. Dat betekent dat Mail ze lokaal uitvoert zodra je het programma opent. Het werkt dus niet ‘automatisch in de cloud’.

Bijdrager
    abbenhui

@dakdekker:
    Ik vrees dat ik je verkeerd begrepen heb. Ik dacht dat je met Regels mail (van welke mailbox dan ook) kon kopiëren of verplaatsen naar een map op iCloud.

Ik heb dus vrolijk een map Mail op iCloud drive gemaakt, met daaronder een submap WB In.
    Maar bij het aanmaken van de regel moet je de bestemming aangeven, en dat kan dus alleen maar een postbus op de server of op de mac zijn (zie afbeelding).

Tenzij ik iets gruwelijk verkeerd doe 😄

Bijdrager
    McMeller

Die conclusie klopt. Regels in Mail kunnen het bericht alleen in een postbus in Mail zetten, niet in een map in de Finder.

Bijdrager
    abbenhui

Jammer. Dank allen voor de tips en toelichting.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.