5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    suzanne12

Mail ontvangt geen mail

hallo,
    ik wil graag de mail instellen van mijn moeder op haar macbook. Het is een hotmail.com account maar op een of andere manier ontvangt hij geen email. iemand die me kan helpen? overigens kan ik wel verzenden ….

Bijdrager
    Beech

Even op het forum zoeken.
    Of bij Apple zelf.

Bijdrager
    Jasperduck78

Zie dit topic waarin uitgelegd wordt hoe je een hotmail account instelt. Misschien is het nodig om de server-instellingen van het mailaccount aan te passen. Ik heb dit zojuist ook bij een @live account gedaan.
    Waarschijnlijk is het alleen nodig om de inkomende server instellingen te veranderen..
    De instellingen moeten zijn:

Voor Pop3 moet dit zijn:
    Pop3 server: pop3.live.com
    Beveiligingstype: SSL/TLS
    Poort: 995

SMTP-server: smtp.live.com
    Beveiligingstype: STARTTLS
    Poort: 587

Voor IMAP moet dit zijn:
    inkomende IMAP server
    Server: imap-mail.outlook.com
    Server poort: 993
    Encryption: SSL

Uitgaande SMTP server
    Server: smtp-mail.outlook.com
    Server poort: 587
    Encryption: TLS of STARTTLS

zie deze website voor meer instellingen.

Bijdrager
    suzanne12

Ja maar ik kan nergens alles zelf invoeren…. Als ik kies voor ‘voeg ander mail account toe’ en dan de gegevens invul voert ie hem automatisch verder door…

Bijdrager
    Jasperduck78

Wat voor een type account bedraagt het hier? Bij mij is Hotmail geconfigureerd als een POP account ipv IMAP.
    Kun je misschien een screenshot posten? (met gecensureerd email adres natuurlijk) Je komt bij dit scherm door Mail te openen, in de menubalk naar Mail -> Voorkeuren -> Accounts te gaan.

Als het een POP account is gebruik je de instellingen voor de POP servers, als het een IMAP account is gebruik je natuurlijk de instellingen voor de IMAP servers.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.