17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Wouzje

Mail ontvangt geen mail meer

Er is mogelijk een probleem met de mailserver of het netwerk. Controleer de instellingen voor de account ‘Gmail’ of probeer het opnieuw.

De volgende serverfout heeft zich voorgedaan: Time-out van de verbinding met de server ‘pop.gmail.com’ via poort 995.

Dit krijg ik te zien dan, hij haalt geen mail meer op en ik heb echt geen idee waarom.. volgens mij staan al mijn settings goed… hopelijk kunnen jullie mij helpen aangezien ik aan mail gewend ben geraakt, het scheelt zoveel gedoe helemaal naar gmail.com gaan om mijn mail te checken in plaats van 1 klik:)

Groetjes wouzje.

Bijdrager
    arri

als ie het eerder wel deed, gewoon even wachten, doet het later misschien gewoon weer.

Bijdrager
    Vtenvoorde

Instellingen staan goed.
    Of doet ie het alweer. Kan ook tijdelijk aan gmail gelegen hebben.

Bijdrager
    Wouzje

Doet het nog steeds niet het is al een weekje ofzo dat hij niet werkt.

Geblokkeerd
    Anoniem

Al eens nauwgezet de instructies gevolg die je vindt op gmail.com > Instellingen > Tablad POP > Mail.app instellen?
    Anders je mailbox opnieuw installeren? (eventueel even een .mbox backup maken)

Bijdrager
    Wouzje

Oke, take it easy!

het eerste ga ik proberen… dat eventueel even .mbox backup maken word ik duizelig van..

Bijdrager
    jacogrinwis

Ik heb nu ook 2 dagen op 1 gmail adres problemen ik heb 2 gmail adressen 1 werkt goed ander ook steeds foutmelding bij ophalen. Ik gebruik mijn gmail met imap geen pop maar ik kreeg via de webbrowser ook errors als ik het goed heb een #707 error. Heb mijn gmail eerst een paar keer gewist en opnieuw ingesteld maar bleef errors krijgen en nu nog. Ik heb mijn gmail op mijn macbook macbook pro imac en iphone en heb op alle problemen nu met gmail maar wel met maar 1 adres de ander werkt wel gewoon dus denk dat ze bij google iets hebben aan de server of zo.

Bijdrager
    Wouzje

Hmm laten we het afwachten heb in ieder geval ook al zo’n gmail notifier gedownload maar dat werkt toch niet zo lekker als de mail van apple zelf.

Bijdrager
    Cube

Hmm, ik heb precies hetzelfde probleem. Sinds een week. Andere Gmail account werkt wel.. Snap niet wat het probleem is aangezien ook ik die Help-functie heb geprobeerd over je POP instellingen.

Bijdrager
    Wouzje

een bumpje, hij ontvangt nog steeds niks:(

Bijdrager
    Wouzje

hmm heb de popmail van gmail gedownload en vind dat niet prettig werken zit nu met postbox.. en die ontvangt ook al geen emails…:(

Bijdrager
    Wouzje

Update : nadat ik mijn account heb verwijderd en opnieuw wou instellen kreeg ik dit

De Gmail POP-server ‘pop.gmail.com’ reageert niet. Controleer de netwerkverbinding en controleer of de servernaam correct is. Als de server vervolgens nog steeds niet erageert, is het mogelijk dat de server tijdelijk niet beschikbaar is. Als u doorgaat, kunt u mogelijk geen e-mail ontvangen

Ik krijg al een maand geen emails meer via mail… dit kan toch niet omdat ik oonstenrijk zit?? aub help me:(

Bijdrager
    iJust

Begrijp ik nou dat het niet meer werkt sinds je in Oostenrijk zit? Kan het zijn dat poort 995 in de firewall van je router geblokkeerd is?

Bijdrager
    Wouzje

geen idee, ik werk met netwerkkabel… en heb voorheen nog wel eens mail ontvangen hoe kan ik die ‘poort 995 in de firewall… onblokkeren of is dat niet verstandig?

Bijdrager
    Warre

Een kickje, want ik heb sinds kort hetzelfde probleem. M’n ‘zakelijke’ gmail werkt prima, maar m’n prive-gmail niet. Erg vervelend, en de instellingen voor beide accounts zijn hetzelfde. Eerst kon ik alleen geen email verzenden met m’n prive-gmail. Toen maakte ik daar een POP voor aan, naast de IMAP. Maar toen kon ik ook geen mail meer ontvangen met de IMAP van m’n prive-gmail.. En POP werkt niet fijn. Een oplossing zou echt heel fijn zijn!! :kiss:

Bijdrager
    arnout

Even een bumpje, ik heb er de laatste week ook last van, ik kan nog wel met Mail mails verzenden via de uitgaande server van Gmail, maar hij haalt geen mails meer op.

Ik heb geprobeerd een andere inkomende server te gebruiken, 995 i.p.v. 110, zonder succes.
    Ook heb ik geprobeerd zonder SSL te verbinden, maar dat accepteert ie niet.

Wie weet een oplossing?

Bijdrager
    arnout

Een volslagen random en nutteloos prutsen bracht mij de bizarre oplossing: bij Gmail heb ik POP uitgeschakeld en IMAP ingeschakeld, dan maar via IMAP zo dacht ik…
    Mijn oude Gmail account in Mail voor de zoveelste keer verwijderd en een nieuw account aangemaakt.
    Mail koos automatisch voor POP (omdat aangevinkt stond dat mail de instellingen automatisch zou binnen halen) dus ik ging er vanuit dat ik dit natuurlijk weer moest cancelen en handmatig een IMAP account aan moest maken (omdat ik immers in Gmail via de site de POP mogelijkheid had uitgeschakeld)…maar hij vond doodleuk nu wel de server en de mailtjes stroomden binnen.
    Schiet mij maar lek…

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.