12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Peter de Groot

!!!Opgelost !!!mail ontvangst veld aanpassen

Hallo, ik stapte over op Lion. Nu kom ik tot de ontdekking dat bij het ontvangen van mail de “aan” en “kopie aan” velden niet meer zichtbaar zijn. Via de knop details (rechtsboven) kun je dat wel zichtbaar krijgen. Maar dan krijg je ook allerlei voor mij onnuttige informatie in een zeer lange lijst.
    Ik zou graag in ontvangen mail willen zien aan wie de verzender de mail stuurde.

Weet iemand hoe je dat kunt krijgen? Waar kun je dat aanpassen?

Bijdrager
    1984

Ik gebruik 10.6 daar kun je in de menubalk bij weergave kiezen voor pas knoppenbalk aan of kolommen en daar aanvinken wat je wilt, echter of dat bij 10.7 verdwenen is….geen idee

Bijdrager
    Hansi2124

Ik zie bij mij wél het veld “Aan:”
    “Kopie aan:” zal waarschijnlijk alleen zichtbaar zijn als er ook daadwerkelijk een kopie aan iemand anders is verzonden.

Bijdrager
    Peter de Groot

Bij staat het veld aan niet in de kop.
    Ik liep alle instellingen al na, paste van alles via voorkeuren of knoppen al aan. Maar kreeg dus in het meest rechtse bericht niet te zien aan wie het gericht is. Aan mij uiteraard naders kreeg ik dit niet. Maar het is juist van belang omdat zakelijk e.e.a. rondgestuurd wordt en dan het dan prettig is om dit in 1 opslag te zien.

Heb jij iets aangepast zodat dit veld wel zichtbaar is.

Op mijn iMac werk ik nog met SL en daar is het geen probleem.

Lion staat alleen nog op mijn Macbook om te kijken waar ik tegen aan loop. dit is dus zoiets.

Bijdrager
    Hansi2124

Bij mij ziet het er zo uit:

Daarnaast heb ik ook het vinkje hier geplaatst:

Bijdrager
    Peter de Groot

@hansi2124.
    Ik heb de nieuwe indeling. En dan zie ik hetzelfde behalve het Aan: veld.

Weet jij of je dat ook in de nieuwe indeling kunt krijgen. want deze indeling vind ik prettig. In SL draai ik namelijk Letterbox in Mail. en dat geeft hetzelfde als de nieuwe indeling in Lion

Bijdrager
    Hansi2124

Bij de nieuwe indeling heb ik ook zoals hierboven afgebeeld…. Dat heeft er dus niets mee te maken blijkbaar.
    Misschien heeft Letterbox hier iets mee van doen? Ik ken het programma zelf niet.

Bijdrager
    Peter de Groot

@Hansi2124
    Het punt is dat ik dat Aan veld niet te zien krijg. In Lion gebruik ik Letterbox niet.
    Op dit moment zit ik op een andere plek achter mijn iMac te werken. Pas vanavond kan ik weer op mijn Macbook bekijken hoe ik het aan veld te zien kan krijgen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik vermoed dat de gedachtegang is dat, als jij het mailtje ontvangen hebt, jouw adres achter “Aan:” staat, dus dat het meestal overbodig (en dus verspilling van schermruimte) zal zijn dat te vermelden. Als je natuurlijk mailtjes ontvangt die aan meerdere personen gericht zijn, loop je daar wel tegenop.

Overigens heb ik Mail in Lion al snel naar de klassieke weergave gezet omdat ik het overzicht totaal kwijtraakte met die nieuwe indeling.

Bijdrager
    Peter de Groot

@hansi2124
    Ik zit weer achter mijn Macbook. Maar zowel in klassieke als nieuwe weergave geen Aan veld in beeld. Ik snap er niets van. Heb mail opnieuw gestart. Geen resultaat.

@Jakko
    Misschien is die gedachtengang er wel. Maar het is in mijn dagelijkse praktijk wel handig om te weten. Het opvallende is dat hansi2124 het wel heeft.

Dus maar doormodderen en zoeken waaraan het ligt.
    Ik blijf open staan voor tips of suggesties.

Bijdrager
    Peter de Groot

@hansi2124
    Staat er onder jouw kopje (met aan veld) ook een doorlopende lijn met daarin een pictogram voor prullenbak, doorsturen aan en antwoorden (pijlen)?

Bijdrager
    Peter de Groot

Het probleem is opgelost.
    Jullie willen natuurlijk graag weten hoe, maar dat zou ik niet weten.
    Ik klikte maar weer eens op details en nu krijg ik de bewuste velden te zien.
    Als ik er nog achter kom, zal ik dat melden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.