7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    jeepke

Mail : ontvangen bevestiging krijgen?

Is het in Mail mogelijk om een gestuurde email bevestigd te krijgen dat deze ook daadwerkelijk
    is gelezen. Het schijnt bij windows outlook mogelijk te zijn. Het werkt als volgt:

De ontvanger krijgt een melding die hij moet bevestigen alvorens hij de email kan lezen.
    De zender ontvangt hiervan bericht dat de ontvanger de emaill heeft bevestigd en gelezen.

Ik kan deze functie in Mail niet ontdekken. Kan dit??

Bijdrager
    Leander

Nee, dat zit er niet in. Zie ook: eerdere draadjes.

Wat je wèl kan doen is zelf een ontvangstbevestiging maken m.b.v. ‘Regels’ (in de voorkeuren van Mail). Voeg daar een regel toe, hieronder staat een plaatje van de instellingen. Met deze regel stuurt jouw Mac zelf een ontvangstbevestiging naar de afzender die om een bevestiging vraagt. Standaard is het namelijk zo dat je als Mail-gebruiker zelfs geen melding krijgt wanneer een afzender om een ontvangstbevestiging vraagt.

In het niet volledig leesbare vakje staat: Disposition-Notification-To
    Je voegt die tekst toe op de volgende manier: Klik op ‘Van’ en ga helemaal onderaan naar ‘Wijzig koptekstenlijst’, klik op het plusje en type de tekst ‘Disposition-Notification-To’ in.
    De antwoordtekst zou iets kunnen zijn van: ‘Ontvangstbevestiging: uw bericht is ontvangen’.

Ik heb geen idee of deze truuk werkt, ik heb het vandaag in de MacFan #66 gelezen.

Bijdrager
    computer space

Bij Outlook werkt het ook alleen wanneer beiden Outlook gebruiken. Heeft de ontvanger een andere meel-app lopen, dan werkt het al niet meer.

Bijdrager
    joffrie

Ik heb toch al verschillende keren in Mail voor een ontvangen e-mail moeten bevestigen. En de verzenders hadden Outlook of Thunderbird gebruikt.
    Dus dat werkt wel, maar deze functie zit niet in Mail, voor zo ver ik weet.

Bijdrager
    computer space

In Mail krijgt de zender geen reactie wanneer je NEE klikt op de vraag een bevestiging te sturen, terwijl in Outlook het bevestigen automatisch gebeurt wanneer je het bericht bekijkt! Het is dus een schijnzekerheid dat iets bekeken wordt, alleen werkend bij Outlookers onderling.

Bijdrager
    michelvdb

Volstrekt onnodig MS-onnozelheidje.

Als je géén ‘Mail Delivery Subsystem – Returned mail’ foutbericht terugkrijgt is de email op het eindadres toegekomen.

”Mail

The original message was received at Sat, 26 Aug 2006 10:59:42 +0200
    from localhost [127.0.0.1]

—– The following addresses had permanent fatal errors —–
    <[email protected]>
    (reason: 554 <[email protected]>: Relay access denied)

—– Transcript of session follows —–
    … while talking to 789.be.:
    DATA
    <<< 554 <[email protected]>: Relay access denied
    554 5.0.0 Service unavailable
    <<< 554 Error: no valid recipients
    Reporting-MTA: dns; outmx021.isp.belgacom.be
    Arrival-Date: Sat, 26 Aug 2006 10:59:42 +0200

Bijdrager
    MarcelK
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.