5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Mattheus

mail onterecht gemarkeerd als spam

Een beetje een vervelend probleem; ik ontvang mail welke onterecht is gemarkeerd als spam. Het vreemde is, er zitten zelfs mails bij van mensen die in mijn adresboek zitten…
    2 vraagjes; wat kan ik doen om dit te voorkomen en hoe kan ik die spanmarkering van een mail verwijderen?

Bijdrager
    computer space

Toevallig een gmail-mailbox? Die markeert zowat alles wat geen @gmail.com is tegenwoordig.

Bijdrager
    Mackapoen

Als je zo’n mailte open hebt staan dan zie je dat de knop waarmee je aan kan geven dat een mail als spam moet worden beschouwd een kleine verandering heeft ondergaan. Het pijltje dat normaal gesproken naar binnen in het prullebakje wijst, wijst nu ineens naar boven. Dit betekent dat je dezelfde knop nu kunt gebruiken om aan te geven dat een mail die als spam wordt gezien toch als normaal mag worden beschouwd. Het kan een paar keer duren maar na verloop van tijd onthoudt mail dat dit gewoon altijd zo hoort. Zorg er ook voor dat bij de voorkeuren bij het onderdeel “reclame” de vinkjes aan hebt staan bij “Afzender van bericht komt voor in Contacten” en “Afzender van bericht komt voor in geadresseerdenoverzicht”.

Hopelijk gaat het dan beter.

Succes.

Geblokkeerd
    Anoniem
    computer op 01 december 2016

Toevallig een gmail-mailbox? Die markeert zowat alles wat geen @gmail.com is tegenwoordig.

Daar heb ik totaal geen last van.

Bijdrager
    Mattheus

Het is gewoon mail van Apple. Ik heb hier eigenlijk nog nooit last van gehad. In de voorkeuren van mail heb ik alles ook goed staan (vinkjes bij “afzender komt voor in Contacten” en “Afzender van bericht komt voor in geadresseerdenoverzicht”.
    Ik kan mij herinneren dat in een oudere versie van mail er een optie bestond om een als ongewenste reclame beoordeelde mail om te zetten naar een normale mail. Deze optie kon ik nu niet vinden.
    Ik ga wel hardnekkig de verkeerd beoordeelde spam-mailtjes uit de map vissen…. en hopen dat het snel beter gaat…. of dat een heldere geest bij Apple HQ iets bedenkt waardoor dit probleem eenvoudiger op te lossen is.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.