12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Waroo70

Mail onder 10.4.8, PB G4

Hallo,

Mail start niet op en geeft de volgende foutmelding:

De postbussen van Mail kunnen niet worden bijgewerkt omdat uw thuismap vol is.
    u moet ruimte in uw thuismap vrijmaken voordat u Mail gebruikt. Verwijder documenten die u niet gebruikt of verplaats ducumenten naar een ander volume.

Heb ruimte gemaakt op de thuismap en het geeft geen verschil?

Heeft iemand anders dit al eens gehad?

Lastig want ik kan al een paar dagen niet bij m’n email.

Alvast bedankt voor een reactie.

Bijdrager
    Ferdinand

zou toch ook even je computer helemaal uitzetten en na 10 tellen weer aan zetten

Bijdrager
    iMe

heb zelf ook PB G4 en 10.4.8 dus daar ligt het niet aan. Hoeveel ruimte is er op de schijf nog vrij dan?

Bijdrager
    Waroo70

Heb meerdere malen opnieuw opgestart.
    Nog ongeveer 46 GB vrij op de schijf.

Bijdrager
    Richard5

Zou het kunnen dat de mailbox bij de provider vol zit en niet die op je schijf ?

Bijdrager
    1984

Hoelang heb je de foutmelding al, regelmatig geeft MAIL een Foutmelding of een waarschuwing, tevreden ben ik niet over MAIL.
    mischien eens Thunderbird proberen

Bijdrager
    Waroo70

Mailboxen bij de provider leeg ik regelmatig, ook als het vol zou zijn zou mail toch wel op moeten starten?

Bijdrager
    rverburgh

Ik heb momenteel zelfde probleem bij een klant. Networked homefolders schijfruimte zat vrij 40 Gb.

Krijg tevens ook foutmeldingen bij het verplaatsen van mails naar subfolders (mailboxes).

Een oplossing zou zeeeeer welkom zijn.

Gr. Remco

Bijdrager
    Waroo70

Goed te lezen dat het vaker gebeurt, misschien hebben we dan wat meer kans op een oplossing.
    Ik heb nu tijdelijk thunderbid geinstalleerd om mail op te halen en te versturen.
    Wil toch wel weer gewoon met Mail aan de gang, wie heeft een mogelijke oplossing?

Bijdrager
    Ward

Hier is de oplossing!

klikkerdeklik

Bijdrager
    Waroo70

Gelukt!

Bedankt voor de link Ward, ben meteen van het probleem af!
    :D

Bijdrager
    Sikko

Bedankt Ward,
    Ik werd al enige maanden lastig gevallen door deze melding over de thuismap. Nu is het eindelijk verholpen.
    :mrgreen:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.