6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Ketsjap

Mail of Gmail web-interface: welk gebruik jij?

Gezien de webinterface van Gmail zo handig is in gebruik, is Mail bij mij eigenlijk een quasi-niet gebruikte app.

Om een of andere reden vind ik gmail vlotter en degelijker dan Mail van apple.

Hoe gebruiken jullie je Gmail?

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ik heb vrienden die nogal wat lollige mailtjes sturen, filmpjes, plaatjes, jullie kennen het wel. Die heb ik verzocht mijn Gmail-account te gebruiken. Op dit moment staan er, net gekeken, 107 mailtjes in. Allemaal ongelezen. Ideaal, die troep komt dus niet op mijn Macje en eens in de zoveel tijd mieter ik de hele boel ongelezen weg. :wink:

Bijdrager
    ISS

Ik vind Gmail niet prettig, webmail is ook niet handig, Mail is logischer. Komt bij… ik bewaar nooit tot de eeuwigheid e-mailtjes, dus wat heb je aan 2GB.

Bijdrager
    Ketsjap

Het vreemde vind ik ook dat Mail enkel de mails uit m’n Gmail inbox importeert. Dus de mails uit de “All Mails” map niet, en ook de verzonden mails versluist hij niet naar de Verzonden Items in Mail…

Weet iemand toevallig of ik hier iets aan kan veranderen?

Bijdrager
    Floppy
    ”Ketsjap”

Het vreemde vind ik ook dat Mail enkel de mails uit m’n Gmail inbox importeert. Dus de mails uit de “All Mails” map niet, en ook de verzonden mails versluist hij niet naar de Verzonden Items in Mail…

Weet iemand toevallig of ik hier iets aan kan veranderen?

Nee hier is niets aan te doen want Gmail ondersteunt alleen het zgn. POP3 protocol, de e-mail word slechts opgehaald en desgewenst kan je instellen dat er wel een kopie van het bericht in de Gmail inbox blijft. Er is geen sprake van synchronisatie. Een erg goed alternatief voor POP3 is IMAP, waarbij alle mappen zoals inbox, sent, etc. op de mailserver blijven staan!

Bijdrager
    Hobbes

Heb een tijdje Mail gebruikt maar toen kreeg ik geen mail meer op mijn ander adres via mail dus hb ik hem er afgeslingerd:o

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.