7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    wido

mail notificatie en push

Ik gebruik hier een iPod Touch (laatste versie 16 Gb met 3.0 software) sinds januari. Tot nu toe was het altijd zo dat ik de iPod eerst van de stand-by moest halen en dat hij dan de mail ophaalde, desnoods op de achtergrond als ik een andere app opende.
    Maar nu haalt hij ook de mail op als hij stand-by staat, ik hoor het nieuwe mail geluidje en als ik hem later van de stand-by haal, blijkt er inderdaad een mailtje binnen te zijn. Dit is sinds ik de eBuddy app heb ge├»nstalleerd. Sindsdien staat er ook een nieuwe optie in de Instellingen: “Berichtgeving”. Uit de nieuwe 3.0 handleiding begrijp ik dat dit over de push notificatie gaat.
    Mijn vraag: zou dit ook van invloed zijn op Mail, zodat de mail ook nu ‘gepusht’ wordt, of is / was er iets anders aan de hand?

Bijdrager
    Chantal C.

Wellicht houdt push notifications nu je wireless verbinding in stand in standby mode. Een andere reden kan ik niet verzinnen. Hierdoor werkt push mail gewoon wel nu… :wink:

Bijdrager
    wido

Wellicht houdt push notifications nu je wireless verbinding in stand in standby mode.

Ok. Maar dat betekent dus dat de batterij sneller leeg gaat, neem ik aan?
    Ik vind het trouwens dan wel vreemd dat deze optie voor mail blijkbaar pas gaat werken als een andere app push gaat gebruiken. In de handleiding staat: “Deze instelling wordt weergegeven wanneer u een programma uit de App Store hebt
    ge├»nstalleerd waarvoor de dienst voor pushberichtgevingen van Apple wordt gebruikt.” Dat zou dan toch meteen zou moeten zijn?

Bijdrager
    Chantal C.

Batterij verbruik valt mee. Mijn iPhone doet net zo lang met de batterij met push notifications aan. Hoe dat voor een iPod is weet ik niet.

Push notifications wordt inderdaad pas aangezet zodra je een app installeert die het ondersteunt. Anders zou het weinig zin hebben. Er is immers niks om een netwerkverbinding voor open te houden.

Bijdrager
    wido

Push notifications wordt inderdaad pas aangezet zodra je een app installeert die het ondersteunt. Anders zou het weinig zin hebben. Er is immers niks om een netwerkverbinding voor open te houden.

Ik had begrepen dat Mail ook een push app was, vandaar.

Bijdrager
    Chantal C.

Push mail is wat anders dan Push Notifications. :wink:

Bijdrager
    Becks

Ik had ook nog een klein vraagje, bestaat er zoiets als een “you’ve got mail” voor Mail op iPhone?
    Zoals een sms-bericht en zoals de push notification bij eBuddy

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.