10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Joefje

Mail: nieuwe map verschijnt niet onder inbox

Ik werk al een tijd met Mail met een eigen zakelijk mailaccount. Als ik daar mappen aan toevoeg verschijnen die onder het account bij de inbox. Nu heb ik onlangs een twee mailaccount toegevoegd (beiden iMap trouwens), maar daar werkt het opeens anders. Als ik op het account in de inbox rechtermuisklik en een map wil toevoegen, kan dat. Maar die verschijnt dan onderaan bij de slimme mailboxen en niet onder het account onder de inbox.

Hoe kan dat en hoe los ik dat op?

(en als mijn vraag niet duidelijk is, roep gerust, dan probeer ik het aan te vullen!)

Bijdrager
    GoeieDag

Als je die nieuwe postbus aanmaakt, moet je even de juiste positie kiezen voor die nieuw postbus in het uitrolmenu in het dialoogvenster wat je krijgt nadat je met de rechtermuisknop voor nieuwe postbus hebt gekozen.

Bijdrager
    Joefje

<p class=”cite”>GoeieDag op 11 augustus 2020 om 22:49</p>
    Als je die nieuwe postbus aanmaakt, moet je even de juiste positie kiezen voor die nieuw postbus in het uitrolmenu in het dialoogvenster wat je krijgt nadat je met de rechtermuisknop voor nieuwe postbus hebt gekozen.

Mja, helaas, dat helpt dus niet.

Bijdrager
    iquik

1. Ga naar Voorkeuren in Mail.

2. Kies links het gewenste mailaccount.

3. Klik op Serverinstellingen en dan Geavanceerder IMAP-instellingen.

4. Daar voeg je het voorvoegsel “INBOX” toe. Zie plaatje hieronder.

Als het goed is is je probleem nu opgelost:-)

INBOX

Bijdrager
    Joefje

Nope, dat werkt ook niet. Hij blijft dan onderaan verschijnen. Ik snap ook niet waarom alle accounts er dubbel in staan. Weet iemand wat die accounts daar onderaan uberhaupt nog een keer doen?

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door Joefje.
    Bijdrager
    Joefje

Aanvulling: ik wil dus graag dat de nieuwe mappen onder het verlichte account komen en niet onder het account helemaal onderaan. Het account eronder (SJF) heeft zoals je kunt zien wél een uitklappijltje waar mijn hele mappenstructuur onder hangt. En die mappen maak ik op dezelfde manier aan: rechtermuisklik op account onder inbox, nieuwe postbus, naam, enter klaar. Dat wil ik voor Hartseer ook!

Bijdrager
    Joefje

Oké, het is opgelost. De host heeft voor mij op de server een map aangemaakt in de inbox en daaronder kan ik nu zelf nieuwe mappen/postbussen aanmaken. Volgens mij niet de bedoeling, maar voor mij werkt het fijn en het werkt nu dus!

Bijdrager
    GoeieDag

Is het jou bekend dat achter ‘Slimme postbussen’, ‘Op mijn Mac’, ‘Gmail’, etc een knop staat, nl Toon/Verberg. Maar die zie je pas bij een mouse-over.

Bijdrager
    Joefje

<p class=”cite”>GoeieDag op 12 augustus 2020 om 18:05</p>
    Is het jou bekend dat achter ‘Slimme postbussen’, ‘Op mijn Mac’, ‘Gmail’, etc een knop staat, nl Toon/Verberg. Maar die zie je pas bij een mouse-over.

Zeker, maar dat is toch geen antwoord op mijn vraag? Ik wilde mappen toevoegen aan de inbox, bovenaan. En die verschenen vervolgens onderaan. Tuurlijk kan ik ze daar verbergen maar daarmee verschijnen ze nog niet bovenaan.:-) Dat is nu dus wel gelukt, door een map op de server aan te maken, rechtstreeks.

Bijdrager
    GoeieDag

Niet een antwoord nee, maar misschien wel meer begrip van e.e.a., en daarmee zou een oplossing kunnen komen; ik probeer maar met je mee te denken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.