7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    criccric

Mail & nieuwe internetprovider

Hallo

Ik ga binnenkort naar een nieuwe internetprovider. Blijven alle berichten die ik al heb sinds een paar jaar staan of niet ? ? hoe gaat dat precies?

bij voorbaat dank voor alle informatie

Bijdrager
    csteelooper

Berichten die je al op je computer hebt, blijven staan, zeker als je nu gebruik maakt van een POP3-server (dat is in 99% van de gevallen het e-mailprotocol waarvan gebruik gemaakt wordt door ISPs). Dus over je oude berichten hoef je je geen zorgen te maken.

Wat je wél moet doen is dan in Mail even een LOKALE postbus maken en dan je berichten van de inbox van je mailaccount naar de nieuwe postbus verplaatsen. Als gevolg van de werkwijze van Mail, kan het namelijk nare gevolgen hebben als je deze stap overslaat. In Mail is het helaas zo dat je, als je een account verwijdert in de Voorkeuren (Voorkeuren > Accounts), álle aan die account gerelateerde berichten alsnog worden verwijderd. Als je echter eerst in Mail een nieuwe Postbus aanmaakt (Postbus > Nieuwe Postbus…) en dan de berichten uit je Postvak In daarheen verplaatst (eventueel ook de Verzonden Items), dan blijven die wél behouden.

Als je een nieuwe account (van je nieuwe ISP) instelt in Mail, wordt daar een éigen Postvak In voor gecreëerd. Nieuwe berichten zullen dáár terechtkomen.

Ik hoop dat je er zo uitkomt. Dan nog even het volgende:

Een nieuwe provider kent NIET de plicht (zoals de fysieke post die wel kent) om oude mail door te zetten naar je nieuwe e-mailadres. Je zult dus uiteraard wel zelf je kennissenkring op de hoogte moeten brengen van de wijziging van je e-mailadres.

Bijdrager
    criccric

Dank je wel voor de snelle reactie. Ik ben ook blij dat ik niet het hele programma weer hoef te installeren.

Bijdrager
    criccric

Ik heb ze niet allemaal in die postbus kunnen verplaatsen.
    Op een gegeven moment kreeg ik een klein venster met de waarschuwing :
    ” de berichten kunnen niet worden verplaatst naar de postbus ‘——-— Op mijn Mac.Er heeft zich een fout voorgedaan bij het verplaatsen van berichten naar postbus ‘——-— Op mijn Mac’.
    :slant:

Bijdrager
    csteelooper

Dat is wel vreemd. Normaal gesproken zou dat gewoon moeten kunnen. Voor het geval je goed Engels leest is hier iemand met hetzelfde probleem. De draad is al erg oud en draait rond 10.4.11, maar er zijn wat tips die je eens zou kunnen doorlopen als je wilt. Ik heb dergelijke issues zelf nog nooit gehad, dus helaas heb ik er ook nog geen ervaring mee…

Bijdrager
    criccric

Het is niet opgelost. Op een gegeven moment kan ik de andere berichten niet verplaatsen naar de map. Alsof het vol was. Wat niet kan…. op zich. Ik laat ze dus staan in “inkomend”

Bijdrager
    lord anubis
    criccric op 02 maart 2012

Het is niet opgelost. Op een gegeven moment kan ik de andere berichten niet verplaatsen naar de map. Alsof het vol was. Wat niet kan…. op zich. Ik laat ze dus staan in “inkomend”

Ik had vorig jaar of zo, mijn Downloads folder veranderd via Mail/Preferences. Ging maanden goed. Kreeg vorige week of zo ook problemen en de genoemde melding. Volgens mij kan het gebeurt zijn na een security of een java update. Had 10.7.4. Alles wat hierboven aangehaald is plus wat op andere sites, ik bleef de problemen houden. Wel tig keer de folder opnieuw opgebouwd. Niets hielp.

Heb mijn download folder terug in de Library->mail folder gezet en op het moment dat ik het in de Mail/pref aangaf, werden vele emails weer via de regels op hun plaats gebracht. Geen melding meer en ook geen probleem meer met handmatig verplaatsen.
    Even een test gedaan door een andere download folder te kiezen en voilà weer problemen. Heel erg vreemd. Maar het werkt weer normaal voor zover. Vreemd vind ik dat veel regels uitgevoerd worden en enkele dan niet. Waarschijnlijk dat de regel afgebroken wordt als een attachment of foto in de mail zit. De eMail bleef ook maar laden….

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.