4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    TheRockwilder

Mail niet meer binnen halen op iphone na buitenland

Goede avond,

Ben al aan het zoeken geweest maar ik kom er niet aan uit. Het probleem is dat als ik intyp mail, iphone gmail dat ik een overload aan informatie krijg waar ik niet veel mee kan.

Het gaat om het volgende: op vakantie met een Wifi netwerk mijn email gaan checken, (hij bleef laden maar niet kon ik binnen halen, vond het vreemd maar ja in Nederland is het wel overdacht ik. Emails verzenden is geen probleem via mijn iphone, maar ik kan ze niet binnen halen.

In het buitenland ben ik met via safari op mijn mail gaan kijken, en ben toen handmatig ingelogd; ik kreeg de melding dat ik was ingelogd vanaf een vreemd adres en moest een SMS code invoeren om door te kunnen gaan. Kan et zo zijn dat ik op mijn GMAIL account iets moet aanpassen? Mijn mail op mijn macbook doet het namelijk wel gewoon?

Als ik kijk bij mij instellingen wordt er gesproken van een smtp hoofdserver.

Mijn iphone geeft het volgende aan: De e-mailserver imap.gmail.com reageert niet, controleer of ju de juiste accountinfo hebt ingevoerd in de e-mailinstellingen. Ik ben dus al een aantal uur bezig geweest maar kan alleen SMTP vinden en nergens kan ik inkomende mail instellen. Ik heb een iphone 5 met de nieuwste software, op youtube kan ik alleen oude tutorials vinden over de oude software.

Weet iemand hoe ik dus wel mijn mail kan ontvangen? Hartelijk bedankt!

Bijdrager
    Annemia

De server voor de inkomende mail staat bij mij ook op imap.gmail.com Verder gewoon je gebruikersnaam (gmailadres) en wachtwoord invullen en onder geavanceerd poort 993 en gebruik SSL. Dan zou het moeten werken.

Bijdrager
    Lars1986

Kun je niet met het opnieuw instellen van je volledige mail account aan het begin kiezen voor gmail? dan stelt je telefoon het geloof ik automatisch in. Dus even je account verwijderen en opnieuw vanaf het begin installeren..

Bijdrager
    TheRockwilder

Thnx, heb het opgelost. Email account verwijderd en toen weer opnieuw aangemeld kan me mail weer ophalen!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.